14
- יוני
2020
נכתב ע"י: admin
ניהול זמן – 5 טיפים מנצחים

איך להספיק מה שאנחנו מתכננים וצריכים לעשות, בלי לסיים את היום בתחושת החמצה ורגשי אשמה?

הבעיה עם ניהול זמן היא שאין פתרון יחיד שמתאים לכולם. אבל יש סט כלים שכל אחד יכול לבחור מתוכו מה שמתאים לו. בעבודה עם לקוחות, אני בודקת איפה נקודות הקושי של כל אחד ואז מתחילים לנסות ולבדוק מה עובד יותר טוב לכל מקרה.

שיטות ניהול זמן

יש מי שטכניקת פומודורו (עובדים 25 דקות ואז הפסקה של 5 דקות) עובדת לו, יש מי שהשיטה של להתחיל במה שאנחנו הכי פחות רוצים לעשות ויש כאלו שלסגור ספוטים ביומן עובד להם. אל תפחדו לנסות דברים חדשים.

 

5 טיפים לנחהול זמן שיעבדו עבורכם

  • אל תתנו לעבודה לנהל אותכם אלא נהלו בעצמכם את העבודה – אם תכננתם היטב את היום והתחלתם לעבוד במרץ על המשימות שלכם, ואז התחילו להגיע שיחות ומיילים מלקוחות ואתם עוזבים את התכנית הנפלאה שהכנתם ומתחילים לטפל ב"כיבוי שריפות", אתם מכירים היטב את הבעיה הזו.
  • אפשר לתת שירות לקוחות טוב גם אם לא נפסיק כל מה שאנחנו עושים ברגע שלקוח מבקש משהו. צרו לכם חלונות זמן ביום בהם תטפלו בבעיות דחופות. אם זה לא באמת דחוף, הכניסו את זה ללו"ז. חשוב מאוד לתאם ציפיות מול הלקוחות ולא להבטיח הבטחות שאנחנו לא יכולים לקיים. אם החלטתם שאינכם חייבים לטפל בבקשה של הלקוח היום, עדכנו אותו שתוכלו לתת מענה מחר. כך שמרתם על סדר היום שלכם וגם נתתם שירות טוב ללקוח שיודע מתי הבקשה שלו תטופל.
  • אם יש לכם יותר עבודה ממה שאתם יכולים לבצע, בידקו את התימחור. יתכן שזה הזמן להעלות מחירים.
  • השתמשו בכלים, אפליקציות ואוטומציות שיקלו על החיים ויחסכו זמן. בדר"כ דוחים את זה, כי צריך להשקיע קצת זמן בלימוד כלים חדשים או בלמידה של טכנולוגיות. אל תעשו זאת. הזמן שתחסכו שווה את ההשקעה.
  • ואחרונה חביבה, השיטה שעובדת תמיד – תכננו מראש ופרקו כל מטרה ופרויקט למשימות קטנות ככל האפשר.

 

ספרו לי על מה שעובד לכם, או לחילופין על מה שניסיתם ולא הצליח לכם.

 

ניסיתם ליישם את כל השיטות האלו ואחרות לבד, ללא הצלחה? קיראו בדף "שירותים" על השירות של "ליווי להשגת מטרות" שיתן לכם מענה מדויק.

 

מוזמנים לקרוא עוד על שיטות וטכניקות שישפרו את מיומנויות ניהול הזמן שלכם.