17
- נובמבר
2019
נכתב ע"י: admin
12 טיפים לשיחת מכירה וסגירת עסקה

הייתם בטוחים שהמכירה תיסגר בשיחת טלפון וזה לא קרה? מרגישים שאתם לא במיטבכם בשיחות מכירה עם לקוחות פוטנציאלים?

הטיפים האלו במיוחד בשבילכם!

  1. זיכרו שאם הלקוח התקשר אליכם או הביע התעניינות במוצר, סימן שהוא רוצה לקנות. צריך רק להבין מה מונע ממנו לסגור עסקה.
  2. ודאו שהשיחה מתקיימת כשאתם פנויים ורגועים. אל תקיימו שיחות מכירה בזמן נהיגה או כשזמנכם הפנוי קצר מדי.
  3. שאלו שאלות והקשיבו ללקוח בסבלנות, אל תתפרצו לדבריו ואל תדברו יותר ממנו. התעניינו במה שהוא אומר. זה חשוב ליצירת יחסי אמון כנים.
  4. הלקוח קונה פתרון ולא שירות או מוצר. הבינו מה הצורך שלו ומה כואב לו. ברגע שמציפים את המצוקה של הלקוח הוא מבין שאתם בצד שלו ורוצים לעזור לו להתגבר על הקושי.
  5. בזמן שהלקוח מדבר, כתבו את השאלות והנקודות החשובות בדבריו ואז ענו תוך התייחסות ישירה לדברים.
  6. חזרה ושיקוף – אם לקוח מתלונן על המחיר, אפשר לומר: "אני מבינה שלא ברור לך ממה מורכב התשלום" ואז לפרט ולהדגיש את התועלות של המוצר ללקוח.
  7. להבין מה נוכל לתת ללקוח כדי לסגור את העסקה או מה הלקוח מצפה לקבל כדי לסגור עסקה.
  8. אם ההתנגדות היא בגלל המחיר, אפשר להציע מתנה או בונוס וכו'.
  9. אם המחיר יקר יותר משל המתחרים, אל תדברו על מלוא המחיר, אלא על מה שהוא מקבל מכם בהפרש. כך הדיון יתייחס לסכום נמוך בהרבה ממחיר המוצר ויהיה פחות דרמטי.
  10. הכינו מראש רשימת שאלות אפשריות וחישבו איך תענו עליהן בלי לאבד את האותנטיות שלכם ע"י דקלום תשובות.
  11. דברו הרבה עם הלקוחות. מכירה זו מיומנות שנרכשת ומשתפרת עם הזמן.
  12. הקליטו את השיחות והאזינו להן אח"כ כדי להבין מה היה טוב בשיחה ומה אפשר לשפר.