21
- מרץ
2020
נכתב ע"י: admin
שיחות טלפון עם לקוחות

אחת מתופעות הלוואי של משבר הקורונה היא שאנחנו מדברים בטלפון הרבה יותר מאשר בימים כתיקונם.

יש אנשים שבשיגרה ממעטים מאוד לדבר בטלפון. הם יוצרים קשר ראשוני במייל , וואטסאפ או מסנג'ר ואז נפגשים עם הלקוחות שלהם. במצב הנוכחי, שיחות טלפון מחליפות בהרבה מקרים את הפגישות. בשלב הבא הם יקבעו פגישת אונליין, אבל לעיתים קרובות השיחה בטלפון תקדים מפגש כזה.

בשיחת טלפון יש סיכוי גדול יותר לאי הבנה מאשר בפגישה. גם בגלל שאיננו רואים הבעות פנים ומחוות גוף והן בגלל שלא תמיד שומעים טוב ואין תיעוד של הנאמר. לא תמיד נעים לבקש ממי שאנחנו מדברים איתו לחזור כמה פעמים על מה שנאמר ואנחנו לא מודעים מספיק לחשיבות של בהירות בכל שיחה ולהבדלים שצריך לשים לב אליהם בגלל האופי של המדיה הזו.

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם בניהול שיחות טלפון עם לקוחות:

  • אם אינכם שומעים טוב, זה בסדר לבקש מבן השיחה שלכם לחזור על הדברים או לדבר קרוב יותר לטלפון. זה קריטי להצלחת השיחה.
  • אם מדובר בשיחת היכרות עם לקוח, כדאי לשלוח אליו לפני השיחה שאלון עם השאלות שאתם בדרך כלל שואלים, כדי שיכין את התשובות. זה יעזור למהלך שיחה מתוכנן ומסודר.
  • היו נוכחים בשיחה. אם אתם חוששים שתשכחו מה שאתם רוצים לומר, אל תפסיקו את הצד השני, אלא רישמו לעצמכם הערות.
  • הקשיבו ללקוחות. תנו להם לדבר בהרחבה, שאלו שאלות, הביעו התעניינות. כך הלקוחות יהיו רגועים יותר, לא יחששו שלא מקשיבים להם וידברו בנינוחות.
  • התקינו אפליקציה להקלטת שיחות הטלפון עם הלקוחות. זה יאפשר לכם להאזין שוב לשיחה ולהיעזר בהקלטה כדי לא לפספס דברים שנאמרו. זה ישמש אתכם גם כדי לשפר את כישורי השיחה שלכם.
  • כיתבו לעצמכם נקודות חשובות תוך כדי השיחה.
  • הקפידו לשלוח מייל או וואטסאפ עם סיכום של הדברים. כך אם היתה איזו אי הבנה או לא שמעתם טוב, זה יצוץ מיד ולא כשיהיה מאוחר מדי.

 

טיפים נוספים תוכלו לקרוא בפוסט על שיחת מכירה

על אפליקציות להקלטת שיחות טלפון תוכלו לקרוא בפוסט על אפליקציות לבעלי עסקים