03
- נובמבר
2019
נכתב ע"י: admin
קידום אורגני – SEO

קידום אורגני (או SEO – Search Engine Optimization)  הוא קידום שאינו מותנה בקמפיין ממומן בגוגל, אלא במבנה ותכני האתר עצמו.

מנוע החיפוש של גוגל מדרג את האתרים לפי מספר גדול של פרמטרים ובראשם:

 

התאמה למובייל

מזה מספר שנים שגוגל נותן עדיפות לאתרים מותאמים למובייל על פני אתרים שאינם מותאמים. למעשה, יש סיכוי גבוה שאם האתר שלכם אינו מותאם למובייל הוא ימצא הרחק בתחתית הרשימה של תוצאות החיפוש. אחוז הגולשים במובייל משתנה על פי סוג ואופי האתר, אבל באופן כללי יותר אנשים גולשים במובייל מאשר בדסקטופ. חשוב לדעת שלמרות שיש יותר גולשים במובייל, אנשים נוטים לבלות יותר זמן בכל אתר כאשר הם גולשים מדסקטופ. פירוש הדבר שבמובייל יש לנו פחות זמן ללכוד את תשומת הלב שלהם ויש להתחשב בכך בבניית ועיצוב האתר.

 

 איכות ואורך התכנים

נכונות הקביעה של ביל גייטס בשנת 1996 "התוכן הוא המלך", לא השתנתה במהלך השנים שחלפו מאז. תוכן מקורי ומעניין שנותן ערך לגולש הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר בדירוג של אתרים. תוכן איכותי הוא תוכן שמעמיק בנושא המדובר, מביא מידע בדוק וכתוב ללא שגיאות תחביר ופיסוק. שימו לב שהעתקת תכנים ותמונות מאתרים אחרים תגרור "ענישה" של גוגל שתתבטא בהורדת הדירוג, לפעמים בצורה דרמטית. אורך מאמר חייב להיות בן לפחות 300 מילים. מאמר טוב שגוגל תקדם יכיל 1,000 עד 2,000 מילים.

 

שימוש נכון במילות מפתח

חשוב לשבץ את מילות המפתח בטקסט מספר פעמים בדף (בצפיפות של 2-3% מהתוכן), אבל באופן שישתלב בחוכמה ולא בצורה מאולצת. תמיד שלבו מילות מפתח בכותרת הדף ובכותרות המשנה. שימוש באותו ביטוי מספר פעמים, בשילובים שונים ישיג את התוצאה ההפוכה.

הנושא של מחקר מילות מפתח הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום קידום אורגני ואתייחס אליו בפוסט נפרד.

 

מבנה האתר

למבנה האתר השפעה רבה על הדירוג שלו במנועי חיפוש. מה משפיע על הקידום האורגני:

  • שימוש בתכנים מסוג וידאו, תמונות, המלצות, אירועים ומיקום.
  • ניווט נוח באתרים באמצעות תפריטים, פירורי לחם וקישורים נוספים בין הדפים.
  • תגיות נכונות שמאפשרות למנועי החיפוש להציג תוצאות חיפוש מדויקות: שימוש נכון בכותרות וכותרות משנה (h1, h2), תיוג מילות מפתח ותאור לכל דף.
  • מפת אתר.
  • מבנה URL שמותאם להיררכיה באתר.

 

מהירות טעינה

טעינה איטית של דפים גורמת לנטישה של הגולשים. גוגל מייחס חשיבות רבה למהירות הטעינה של האתרים שלכם. תוכלו לבדוק את מהירות האתר שלכם בכלי הזה של גוגל והוא לא היחיד, פשוט חפשו בגוגל page speed. בכל הכלים האלו תוכלו למצוא המלצות לשיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם.

 

הזמן שגולשים נמצאים באתר

תוכן איכותי יגרום לקוראים להישאר באתר זמן רב יותר, מה שישפר את דירוג האתר.

 

מספר ואיכות הקישורים

 קישורים נכנסים, קישורים יוצאים וקישורים פנימיים בתוך האתר – כל אלו חשובים לשיפור הדירוג שלו. במיוחד חשובים קישורים מ- ואל- אתרים בעלי דירוג גבוה, כמו אתרי חדשות.

 

תמונות וסרטונים

תמונות וסרטונים נעימים לצפייה, משאירים את הגולשים זמן רב יותר באתר ומעבירים את המידע בצורה מהנה. חשוב לשים לב: יש להקפיד על מידע טקסטואלי שמוזן לתמונות ומשמש את את הבוטים שסורקים את האתרים – מכיוון שהם לא יכולים להבין את התמונה עצמה, הם מתייחסים למידע שהוזן עבור התמונה – תגית ALT, כותרת ושם קובץ.

 

הפניות מרשתות חברתיות ופורומים וכפתורי שיתוף

הדיעות חלוקות עד כמה גוגל מייחס חשיבות לפופולריות ברשתות החברתיות, אבל אין ספק שהפניות לאתר מרשתות חברתיות יגדילו את התנועה באתר ואלו לינקים איכותיים. גם שילוב של כפתורי שיתוף בדפי האתר יסייע בכך.

 

חוויית משתמש

קושי לקרוא טקסט, פרסומות שקופצות על התוכן, בלוקים גדולים של טקסט בלי חלוקה לפסקאות וכותרות ביניים. כל אלו פוגעים בחוויית המשתמש ומורידים את דירוג האתר. הקפידו לחלק את הטקסט לפסקאות עם כותרות משנה, לרווח את השורות, לשלב תמונות וסרטונים ואל תשתמשו במשפטים מורכבים וארוכים מדי.

 

אתר מאובטח

אתר מאובטח הוא אתר שמשתמש בפרוטוקול https, בניגוד לפרוטוקול http שהיה מקובל בעבר. תוכלו לראות שליד כתובת האתר (URL) מופיע סימן של מנעול. רוב האתרים כבר עובדים בפרוטוקול https, אבל אם יש לכם אתר ישן או אתר שלא נבנה באופן מקצועי, יתכן שהוא עדיין עובד בפרוטוקול הישן ויש לטפל בהקדם בהעברתו לפרוטוקול החדש.

 

לסיכום

בניית אתר שנראה לכם יפה ומושך לעין הוא שלב אחד בלבד במסגרת הקמת האתר. יש נושאים רבים שעליכם לדאוג להם מעבר לנראות האתר. החדשות הטובות הן שאם תקפידו על ביצוע כל הנושאים שפורטו כאן, ותתיחסו לקידום האורגני באופן שוטף ולא כפרוייקט חד פעמי בהקמת האתר, האתר שלכם יקבל דירוג טוב במנועי החיפוש ויופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

יש כלים רבים שמסייעים לבניית אתר בעל קידום אורגני איכותי. לדוגמה, באתרים שנבנים בוורדפרס ומותקן בהם תוסף yoast, תוכלו לקבל תוך כדי הזנת ועריכת התכנים הערות לשיפור הקידום האורגני של האתר.