20
- יוני
2020
נכתב ע"י: admin
קידום אורגני בפייסבוק

בשלב מאוד מוקדם בעסק שלי הבנתי שדרך השיווק הנכונה עבורי היא שיווק אורגני. הלקוחות שלי עוקבים אחר התכנים שאני מעלה ומתרשמים מהמקצועיות שלי. חלק מהם הכירו אותי בעבר או קיבלו עלי המלצה, אבל מה שמשכנע אותם בסופו של דבר לבחור בי זה הידע שלי שמשתקף בפוסטים שאני כותבת.

 

קידום אורגני מצריך סבלנות והשקעה לאורך זמן. הוא לא מתאים לכל אחד ולכל סוג עסק, אבל יש לו יתרון גדול והוא הקהל הנאמן שנבנה לאורך זמן, מכיר את המותג שלכם ויודע איזה ערך אתם נותנים לו.

 

למה הרבה עצמאים מתקשים עם קידום אורגני בפייסבוק?

יש לכך מספר סיבות ורובן קשורות בשינויים שנעשים לעיתים תכופות באלגוריתם של פייסבוק. האלגוריתם הוא המדיניות לפיה פייסבוק מציגה לנו תכנים בפיד. אם אתם מרגישים שפעם יותר אנשים ראו מה שאתם מפרסמים, אתם לא טועים. חלק קטן ממי שעוקבים אחרי העמוד העסקי שלכם והפרופיל האישי נחשף למה שאתם מעלים וקשה מאוד להבין מה צריך לעשות כדי להגיע לקהל גדול יותר.

 

מה הפעולות שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את החשיפה?

  • תכננו את האסטרטגיה שלכם – הכירו את קהלי היעד שלכם, בררו מה מעניין אותם וודאו שאתם נותנים להם ערך.
  • היו עקביים בפרסום. שני פוסטים בשבוע זה מצויין. אבל אם תעלו 5 פוסטים בשבוע אחד ואח"כ לא תפרסמו כלום במשך שבועיים-שלושה, זה יהיה רע לקידום הדף.
  • שימו לב מתי קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק. העזרו בכלי נתוני השימוש (Insights) של פייסבוק. המידע שנמצא שם יראה לכם מתי הזמנים הכי טובים עבורכם לפרסם תכנים.
  • השתמשו בתמונות ובמיוחד בסרטוני וידאו שמגדילים את החשיפה.
  • לא מספיק לפרסם בדף העסקי. העתיקו את התכנים גם לפרופיל האישי (לא שיתוף אלא העתק-הדבק) והראו נוכחות אינטנסיבית בקבוצות רלוונטיות.
  • זיכרו שהמטרה היא שיכירו אתכם יותר אנשים ולאו דוקא לצבור הרבה לייקים לדף. אני מכירה הרבה דפים עסקיים עם מעט לייקים, אבל בעלי הדף מבססים עצמם כמומחים בזכות הפעילות שלהם ומקבלים הרבה פניות. רדיפה אחר לייקים גורמת להרבה אנשים לבזבז אנרגיה במקום הלא נכון.
  • עודדו תגובות לפוסטים שלכם. אל תשאירו תגובה ללא מענה, אבל אין צורך למהר לענות. אם יש תגובות לפוסט כמה שעות אחרי הפרסום, התתחילו להגיב לאט לאט בשעות ובימים שאחרי. כך הפוסט ימשיך "לחיות" ויקפוץ בפיד לעוד אנשים.
  • אל תשתפו בבת אחת את התכנים שלכם בהרבה קבוצות. עשו זאת בהדרגה במשך כמה ימים. גם כאן, אל תשתפו עשו העתק-הדבק והעלו את התוכן בקבוצות בהן נמצא הקהל שלכם.
  • כיתבו פוסטים מנקודת מבט אישית. אין פירוש הדבר שאני ממליצה לחשוף כל דבר בחיים האישיים שלכם. אתם אלו ששולטים ברמת החשיפה, אבל ברגע שהפוסט יותר אישי, הוא מושך יותר קוראים. הניסיון מראה שהפוסטים החזקים ביותר ואלו שמקבלים את מספר התגובות הגדול ביותר הם אלו שנותנים הצצה לאדם שמאחורי המותג. גם פוסט שיווקי יכול להיפתח בכמה משפטים עם סיפור אישי יותר ורק אז להתייחס לנושא הפוסט בצורה כללית יותר.

 

בונוס: אני יודעת שהדעה הרווחת היא שכל פוסט צריך להיות עם הנעה לפעולה. מנסיוני, זה לא תמיד נכון. הפילוסופיה שלי היא להעניק ללא תמורה מהידע שלי. הלקוחות כבר יגיעו, גם בלי שאזמין אותם בפירוש. זה לא סותר את העיצה לעודד תגובות, אלא רק אומר שלא חייבים תמיד ל"דחוף את השיווק בפרצוף".

זו הסיבה שדוקא הפוסט על קידום אורגני בפייסבוק מסתיים במילים אלה: תכתבו ותקדמו!