20
- יולי
2020
נכתב ע"י: admin
קהל יעד – שינויים והתאמות

אם מישהו היה אומר לי לפני חצי שנה שלאמא שלי יהיה סמארטפון והיא תנהל איתנו שיחות וידאו בוואטסאפ, תקבע תור לרופא באפליקציה ותבדוק מצב חשבון בבנק, לא היה סיכוי שהייתי מאמינה. אבל… הפתעה!

לפני הקורונה נהגנו להיפגש, כל האחים וילדיהם, אצל הורי. התאספנו בכל שישי בערב, אכלנו יחד, התעדכנו במה שקורה אצל כל אחד ונהנינו מעצם העובדה שאנחנו עם האנשים שהכי יקרים לנו בעולם.

הקורונה קטעה את המנהג הזה. הורי המבוגרים נאלצו להסתגר בבית. את ליל הסדר חגגנו יחד בזום ואפילו אמא שלי למדה להשתמש בסמארטפון, כשאנחנו מלמדים אותה מרחוק.

מה שנשאר לנו הוא להיפגש מדי פעם באוויר הפתוח. עשינו זאת בערב שבועות ובשבת האחרונה, ביום ההולדת של אחייניתי. הנסיבות אילצו אותנו למצוא פתרונות יצירתיים, כדי לא לוותר על מה שחשוב לנו. זה לא אותו דבר, אבל עדיף על כלום.

 

הקורונה לא השפיעה רק על חיי החברה שלנו. אי אפשר כמעט לחשוב על משהו שלא הושפע מהמצב החדש.

 

השפעות הקורונה על קהל היעד שלנו

כשקורים הרבה דברים בשוק בו אנחנו פועלים, צריך לקחת בחשבון שגם קהל היעד שלנו עלול להשתנות. זה יכול לקרות גם אם עבדנו מול אותו קהל זמן רב.

 

הנה 2 דוגמאות לשינויים והתאמות בקהל היעד:

פילאטיס – הרבה אנשים מעולם לא התנסו בסוג האימון הזה לפני הקורונה. לא היה להם זמן, לא היה להם כוח לצאת מהבית, הם העדיפו סוגים אחרים של אימונים. לא חסרות סיבות. בזמן הסגר היתה פריחה לאימוני פילאטיס בזום ורבים מאלו שהתנסו בפילאטיס לראשונה גילו שזה מאוד מתאים להם וממשיכים להתאמן בזום. עבור מדריכי ומדריכות הפילאטיס נפתח שוק חדש לגמרי של קהל יעד, שהם לא הגיעו אליו לפני כן. קהל שלא מוגבל במיקום של המדריכים ויש לו צרכים אחרים. זה דרש מהם להכיר את הקהל הזה ואת הצרכים השונים שלו.

 

עיצוב עוגות – תקופת הסגר והמגבלות שמונעות מאיתנו להיפגש לאירועים מרובי משתתפים הצריכו גם את מעצבות העוגות לחשב מסלול מחדש ולמצוא פתרונות יצירתיים. מעצבות רבות החלו לפנות לקהל יעד של ילדים ולהציע ערכות ליצירה של קפאקייקס מעוצבים ומקושטים בבצק סוכר, עוגיות מקושטות ועוד. השינוי הזה בקהל היעד הצריך התאמות גם במוצר ובאופן השיווק שלו, גם בהיערכות למשלוחים וגם בהכנת סרטוני וידאו עם הדרכה לשימוש בערכות.

 

מרגישים שאתם צריכים לבצע התאמות כאלו בעסק שלכם? ספרו לי מה אתם עושים ולאיזה קהל יעד פניתם עד היום וננסה לחשוב יחד על קהלים חדשים והתאמות שצריך לעשות.