פרסום בפייסבוק
09
- דצמבר
2019
Posted By : admin
פרסום בפייסבוק

הנושא של פרסום בפייסבוק מעסיק הרבה בעלי עסקים. אני שומעת הרבה מקולגות ולקוחות שלאחרונה הרבה יותר קשה להם לשווק עצמם בפייסבוק ללא קידום ממומן. יש להרגשה הזו בסיס, כי באמת קשה להגיע לקהלים גדולים וכדי לעשות זאת עם קידום אורגני, בלי פרסום בפייסבוק בתשלום, צריך הרבה אורך רוח ותכנים מצויינים.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום אורגני בפייסבוק

קידום שמבוצע על ידינו, ללא תשלום לפייסבוק. הקידום נעשה ע"י העלאת תכנים איכותיים לדף העסקי בתדירות גבוהה, שיתופים ופעילות בקבוצות רלוונטיות. אמנם לוקח יותר זמן כדי להגיע לקהל היעד של העסק, אבל זהו קהל איכותי שבאמת מתעניין בתכנים שלכם, עוקב אחריכם ויש סיכוי גבוה שגם ירכוש מכם בסופו של דבר. קידום אורגני לא חייב להתבצע ע"י בעל העסק עצמו. ניתן להעסיק מקדם (זה שירות שגם אני נותנת ללקוחותי) שינהל את העמוד, יכתוב תכנים, יעדכן את העמוד באופן שוטף, יגיב ויענה לפניות.

 

כמה טיפים לקידום אורגני:

  • פנו אל קהל היעד שלכם והתאימו לו את התכנים.
  • פרסמו פוסטים בשעות השיא – שימו לב מתי קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק. השתמשו בכלי נתוני השימוש (Insights) של פייסבוק שמספק מידע רב על קהל היעד שלכם ובאיזה שעות ביום הוא מגיע לדף. על סמך מידע זה תדעו באיזו שעה ביום כדאי לכם להעלות פוסטים חדשים. מומלץ מאוד להשתמש באופציית התיזמון של פייסבוק כדי לעשות זאת.
  • עודדו תגובות לפוסטים שלכם. ככל שיהיו יותר תגובות כך תגדל החשיפה של הפוסטים.
  • השתמשו בתמונות ובמיוחד בסרטוני וידאו שמגדילים את החשיפה.
  • הגיבו בקבוצות רלוונטיות, בססו עצמכם כברי סמכא בתחום וכך יגיעו אל הדף שלכם.

 

קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן הוא קידום שנעשה ע"י הרצת קמפיין בפייסבוק. בקמפיין מעלים הודעה אחת או יותר, מגדירים את יעד הקמפיין (יפורט בהמשך), מגדירים את התקציב של הקמפיין (יומי או גלובלי),  את קהלי היעד ועוד.

אני בעד לקדם את העסק באופן אורגני כמה שיותר, אבל לעיתים אין ברירה וצריכים להשתמש בפרסום בפייסבוק (וגם באינסטגרם, אם הלקוחות שלכם נמצאים שם). זה יכול להיות כשיש מוצר או שירות מסוים שאתם רוצים לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים בזמן קצר. לדוגמה, הרצאה שאתם מוכרים לה כרטיסים, מוצר שיש לכם מלאי גדול שלו, סדנה שנפתחת בקרוב ועוד. הקמפיין הממומן מתאים גם לעסקים בהם יש קושי להעלות תכנים או כשהתחרות גבוהה מאוד.

חשוב מאוד, אם בחרתם בקידום ממומן, אל תשתמשו באופציה של "קידום פוסט" (Boost Post / Promote) שפייסבוק מציעה לכם אלא הגדירו קמפיין במנהל המודעות של פייסבוק (Ads Manager). באופציה הראשונה פייסבוק עושה עבורכם את כל ההחלטות – למי להציג את המודעה והיכן להציג אותה. אין לכם אפשרות במודעה כזו להחליט מה המטרה של הקמפיין וברוב המקרים קמפיין כזה הוא מסחטת כספים שמשיגה תוצאות פחות טובות.

איך מגדירים קמפיין פרסום בפייבוק?

הגדרת הקמפיין נעשית ב- Ads Manager של פייסבוק.

בשלב הראשון יש לבחור את סוג ומטרת הקמפיין. יש מספר סוגי קמפיינים שמחולקים לשלוש קבוצות: חשיפה Awareness, תנועה Consideration והמרות Conversion.

בקמפיין חשיפה יש אפשרות לקדם פוסט או מודעה. אם בחרתם באופציה של Brand Awareness יש אפשרות לטרגט קהל שנמצא ברדיוס מסוים סביב העסק.

בקמפיין תנועה יש מספר אפשרויות: מעורבות (Engagement), קמפיין Traffic שמיועד להביא ביקורים לאתר או לדף נחיתה ומחייב התקנת פיקסל (אסביר בהמשך), קמפיין של התקנת אפליקציה, קמפיין של צפיה בוידאו.

בקמפיין המרות המטרה היא להגיע לרכישה או לרישום של הגולשים. גם סוג קמפיין זה מחייב התקנת פיקסל.

לאחר מכן יש לקבוע את התקציב לקמפיין, התיזמון של המודעות, מיקום המודעות (הפיד של פייסבוק, סטורי בפייסבוק, הפיד של אינסטגרם, סטורי באינסטגרם, במסנג'ר ועוד. ניתן גם לאפשר לפייסבוק להחליט היכן להציג את המודעות), קהל היעד שאליו מטרגטים, מיקומים, תדירות ההצגה ועוד.

שימו לב שיש חשיבות גבוהה מאוד לטירגוט נכון ופה בא לידי ביטוי הכוח של פייסבוק, שיש לו מידע מאוד מפורט על המשתמשים. ככל שהטירגוט יהיה מדויק יותר, הקמפיין יעלה לכם פחות ויביא ליותר המרות. תוך כדי ההגדרה יוצג לכם בצד ימין של הדף מידע על מספר הגולשים שיחשפו למודעה בהתאם לטירגוט שלנו. ההגדרות כוללות התייחסות למין, מגדר, מיקום, תחומי ענין, שפות ועוד. אתם יכולים לשמור את ההגדרות האלו ולהשתמש בהן בקמפיינים הבאים. אם יש לכם רשימות לקוחות, היסטוריה של קמפיינים קודמים או מידע בפיקסל, אתם יכולים להשתמש במידע זה כדי להגדיר את קהל היעד.

 

פיקסל פייסבוק

הפיקסל הוא קטע קוד של פייסבוק (תמצאו אותו במנהל המודעות שלכם תחת ה- Events Manager) ששותלים באתר או בדף הנחיתה. הקוד הזה מאפשר לכם לעקוב אחר הפעילות של הגולשים ולהשתמש במידע הזה בקמפיינים הבאים וכך הטירגוט שלכם יהיה מדויק ויתייחס ל"קהל חם" שכבר ביקר אצלכם והתעניין המוצר שלכם.

 

שימוש ב- A/B Testing

פייסבוק מאפשרת לכם להעלות שתי מודעות ולבחון מה עובד יותר טוב. בוחרים באופציה של A/B Testing ומגדירים שתי מודעות שונות. במהלך הקמפיין פייסבוק תציג עבורכם את הביצועים של כל מודעה. זה כלי מעולה כדי לבדוק הנחות שאתם לא בטוחים לגביהם וכדי לברר מה המודעה שמביאה יותר לקוחות/המרות.

 

קחו בחשבון שלאחר הגדרת הקמפיין תצטרכו להמתין לאישורו ע"י פייסבוק. זה יכול לקחת בין מספר שעות עד 48 שעות. אם יש מועד מסוים בו הקמפיין חייב לעלות, הגדירו אותו מראש ותזמנו את תחילתו, כך לא תאבדו זמן יקר בהמתנה לאישור של פייסבוק.

 

לסיכום, הקידום בפייסבוק חשוב ורב ערך לרוב העסקים. לפני שתחליטו מה אסטרטגיית השיווק הנכונה עבורכם, הכינו תכנית עסקית, הגדירו מטרות ונתחו את קהלי היעד שלכם. צריכים עזרה? דברו איתי ויחד נחליט מה יקדם את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.