30
- יוני
2020
נכתב ע"י: admin
פרסום באינטרנט – איפה כדאי ולמה?

כשהפכתי בפעם הראשונה לעצמאית לפני 13 שנים לא היו הרבה אפשרויות. הקמתי לעצמי אתר אינטרנט צנוע והעליתי אליו את כל התכנים שכתבתי. בסוף 2007 פייסבוק היתה רשת חברתית חדשה ועדיין לא שימשה ככלי שיווקי לעסקים. על אינסטגרם אפילו לא חלמו באותה תקופה.

 

היום, למי שפותח עסק יש הרבה יותר אפשרויות לפרסום באינטרנט. הביטוי "מרבה נכסים מרבה דאגה" נכון גם למי שיש לו נכסים דיגיטלים. הניהול של כל הנכסים לא פשוט ומהווה נטל על הרבה עצמאים.

 

אבל לא כל עסק מתחיל צריך גם אתר וגם דף עסקי בפייסבוק וגם ערוץ יוטיוב וגם אינסטגרם וכו'.

אז מה מתאים למי ולמה?

הכלל הראשון הוא שאתם חייבים שתהיה לכם נראות באינטרנט. רוב הסיכוי שכל לקוח פוטנציאלי (גם אם קיבל עליכם המלצה חמה) יבצע חיפוש, כדי לקרוא עליכם, להתרשם מביקורות והמלצות ולוודא שאתם עונים על מה שהוא צריך.

כשמדברים על פרסום באינטרנט עומדות בפניכם שפע אפשרויות:

  • אתר
  • דף נחיתה
  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • גוגל My Business
  • רישום באתרים לעסקים ואנשי מקצוע, כמו איזי
  • יוטיוב
  • טיקטוק
  • אתרי איקומרס כמו שופיפיי, קאשקאו, קונימבו או אתרים בפלטפורמה עצמאית כמו וורדפרס

 

מה השיקולים בבחירת הפלטפורמה לפרסום באינטרנט?

יש מספר שאלות שעלינו לשאול את עצמנו:

  1. האם אנחנו זקוקים לאתר שימכור מוצרים?
  2. האם יש לנו הרבה שירותים/מוצרים או רק מוצר אחד שרוצים לספר עליו?
  3. האם מספר המוצרים קבוע או שמתווספים מוצרים חדשים כל הזמן?
  4. האם יש כוונה לכתוב בלוג?
  5. האם העסק הוא עסק מקומי או ארצי/גלובלי?
  6. מיהו קהל היעד של העסק?
  7. איפה קהל היעד מחפש את המוצר או השירות שאנחנו מוכרים?
  8. מה תקציב השיווק שלנו?
  9. כמה תכנים אנחנו יכולים לייצר באופן שוטף?
  10. מה התוכניות והצפי שלנו להתפתחות העסק ב- 2-3 השנים הבאות?

 

המענה על השאלות האלה יאפשר לכם לתכנן איפה תשווקו ואיך תפרסמו.

דוגמאות:

מטפל שיודע שיש לו מעט תכנים ואין לו תקציב לשלם למישהו שיכתוב עבורו תכנים, יכול להסתפק בעמוד נחיתה שיתאר את השירות שלו, יספר עליו ויציג המלצות מלקוחות מרוצים. בנוסף לעמוד הנחיתה אמליץ לו לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ולפרסם שם את מעט התכנים שהוא יכול לייצר. בדף הזה יוצגו גם המלצות מלקוחות. עוד צעד חשוב שהוא צריך לעשות הוא לפרסם את העסק שלו ב- Google My Business, שמאפשר לו להציג את העסק על המפה ולהוסיף עליו מידע שיוצג למי שיחפש עסקים דומים בגוגל. לקוחות מרוצים יכתבו שם המלצות וידרגו אותו. גם הפרסום הזה וגם הדף בפייסבוק הם בחינם. את דף הנחיתה אפשר לבנות בעלות נמוכה מאוד, כך שבכמה מאות שקלים יצרנו נוכחות משמעותית גם בגוגל וגם בפייסבוק.

עצמאית שיוצרת עציצי בטון מעוצבים עם צמחים לא תסתפק בדף נחיתה ותרצה חנות אונליין בה היא תמכור את המוצרים שלה. לכן, בנוסף לפתיחת משתמש ב- Google My Business ודף עסקי בפייסבוק, אמליץ לה על בניית חנות בפלטפורמה עצמאית כמו וורדפרס, שתאפשר לה סליקה ואוטומציה של כל תהליך המכירה ושמירת הקשר עם הלקוחות. אם בעתיד יהיו לה מוצרים נוספים, או שהיא תרצה גם לכתוב תכנים בבלוג, יהיה לה קל מאוד לשדרג את האתר. לעסק מסוג כזה, שהצד הויזואלי מאוד משמעותי אצלו, כדאי להעלות תכנים גם לאינסטגרם.

אם היא גם מעבירה סדנאות, יהיה כדאי לה להקים דף נחיתה (אם היא מקימה אתר בוורדפרס, קל מאוד לעשות זאת שם) להרשמה לסדנאות.

 

הדוגמאות האלו הן על קצה המזלג בלבד.

ספרו לי איזה עסק יש לכם ואשמח לייעץ אילו נכסים דיגיטלים מומלצים עבורכם עבור פרסום באינטרנט ומה הדרך הכי טובה לעשות זאת. חלק מהדברים שהוזכרו (דף עסקי בפייסבוק, דף נחיתה ועוד) הם שירותים שאני מעניקה ללקוחותי.