23
- אוקטובר
2019
נכתב ע"י: admin
פרודוקטיביות

מי לא רוצה להיות יותר פרודוקטיבי?

להיות פרודוקטיבי זה לתקתק משימות, למחוק מהרשימה האינסופית כמה שיותר שורות ולהרגיש בסוף היום סיפוק שבאמת הפקנו את המירב מהזמן שלנו בעשייה פורייה, וגם (ולא פחות חשוב) נהנינו בדרך.

אצל עצמאיים הנושא הזה קריטי, כיוון שהם צריכים לטפל בהרבה אספקטים של העסק והצורך להיות פרודוקטיבי הוא מה שיקבע אם יצליחו או לא.

 

איך מעלים את הפרודוקטיביות?

אין שיטה אחת נכונה להיות יותר פרודוקטיבי וכל אחד צריך למצוא מה שעובד עבורו, אבל יש כללים שעובדים לרוב האנשים וכדאי להכיר אותם:

  1. תכננו מראש – כפי שכבר ציינתי בפוסטים על המיקוד ועל ניהול הזמן, ככל שיש לנו יותר משימות, יש סיכוי גדול יותר שנקפוץ ממשימה למשימה, ננסה לכבות שריפות ולא נצליח להשלים כלום. השלב הראשון תמיד צריך להיות תיעדוף של משימות וחלוקת זמן נכונה.
  2. הגבילו את הזמן שאתם מתכננים לכל משימה – כאשר אנחנו יודעים שיש לנו זמן מוגבל לביצוע מטלה מסוימת, אנו נוטים להיות יצירתיים יותר ולחפש פתרונות שיקחו פחות זמן. אם נחליט שאנחנו מקציבים למשימה מסוימת 5 שעות וכבר בתחילתה ברור לנו שיספיק הרבה פחות זמן, רוב הסיכויים שנבזבז את שאר הזמן בעניינים שקשורים במשימה, אך לא הכרחיים.
  3. הימנעו ממולטיטאסקינג – בניגוד לדיעה הרווחת, ביצוע מספר פעולות במקביל הוא לא דבר כל כך טוב. נכון שלעיתים אין ברירה. לדוגמה, כשאתם הורים או גננים וצריכים לחלק את תשומת הלב שלכם בין כמה פעוטות בו זמנית, אבל בעסקים מוטב להימנע מכך. עצם המעבר בין משימה למשימה וחוסר מיקוד בנושא בודד אחד מתחילתו ועד סופו, פוגע בריכוז ובפרודוקטיביות שלנו. מוטב לטפל במשימות שלכם בזו אחר זו. לסיים משימה אחת ורק אז להתפנות למשימה הבאה ברשימה.
  4. הקצו בתכנון היומי שלכם זמן להפרעות – זמן שיוקדש למענה להודעות ומיילים, שיחות טלפון וכו'.
  5. בידקו מה המוטיבציה שלכם – אם רוב העבודה שלכם במהלך היום מורכבת ממשימות משעממות שאתם מבצעים רק כי אין ברירה אולי זה הזמן לעשות שינוי. נסו להוסיף תחומי ענין וללמוד דברים חדשים. ככל שהמוטיבציה והענין שלכם יהיו גבוהים יותר, כך גם הפרודוקטיביות שלכם תגדל.
  6. דאגו לגוף שלכם – שינה מספיקה ותזונה נכונה הם אבני היסוד של אדם יצרני ויעיל. אם אתם עייפים ורק מחכים לרגע שתוכלו לעצום עיניים, איכות העבודה שלכם תושפע מזה. אם תעשו זאת לאורך זמן תרגישו איך הריכוז שלכם יורד בצורה דרמטית. אף פעם אל תוותרו על שעות שינה רק כדי להספיק יותר. להפך – שנו טוב ואז תספיקו יותר. באופן דומה יש לתזונה בריאה השפעה משמעותית על היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים היומיומיים שלפנינו. שתיה מרובה, הפחתה של סוכר ופחמימות, אכילת פירות וירקות ושימוש בשומנים איכותיים מהצומח – כל אלו יספקו לנו יותר אנרגיה ויטיבו עם הגוף שלנו, הכלי הכי חשוב שעומד לרשותינו.
  7. הימנעו משעות עבודה ארוכות ומעייפות – אם תיצמדו לכללים שמניתי כאן, תגלו שאתם יותר פרודוקטיבים – עובדים הרבה פחות שעות ומספיקים הרבה יותר. האמונה שמי שעובד שעות רבות הוא עובד טוב יותר מופרכת שוב ושוב בכל המחקרים הנעשים היום בסביבות עבודה שונות. ועדיין מתייחסים בצורה שלילית למי שמסיים את יום העבודה שלו מוקדם מאחרים. הגישה הזו שגויה ומייצרת עובדים מותשים ולא יעילים.
  8. גלו מה התנאים שמאפשרים לכם להיות בריכוז כל כך גבוה שאתם לא מרגישים איך הזמן עובר. כאשר אתם בפוקוס שיא (מצב flow), אתם הכי פרודוקטיביים. אתם ממוקדים במשימה אחת בלבד, מתעלמים מהפרעות סביבתיות ומספיקים יותר. יש מי שהרכבת אוזניות מסייעת בכך, אצל אחר זה מיקום מסוים, אבל אין חוקים. היו יצירתיים ובידקו מה עובד בשבילכם.

 

לסיכום

הנושא של פרודוקטיביות חשוב לנו בחיים ובקריירה, הן כעצמאים והן כשכירים. חשוב להתעמק בנושא ולהבין איך אנחנו יכולים להעלות את הפרודוקטיביות שלנו. חלק משמעותי מפגישות הליווי שלי עם לקוחותיי מוקדש לנושא זה וללימוד טכניקות לשיפור הפרודוקטיביות.