13
- פברואר
2020
נכתב ע"י: admin
פודקאסט והשראה

לכבוד יום הרדיו הבינלאומי שנחגג היום בחרתי לעסוק דוקא בפודקאסטים ולא ברדיו הקלאסי.

האזנה לפודקאסטים מספקת לי שעות רבות של הנאה, השראה והעשרה.

בשנה האחרונה נוספו עוד ועוד תכניות לרשימת הפודקאסטים שאני מאזינה להם. הם מעשירים אותי בתחומים שמעניינים אותי ומאפשרים לי לנצל זמנים, כמו ההליכה היומית, "בילוי" בפקקים וגם בזמן ביצוע עבודות הבית השונות.

פודקאסטים הם תכניות אודיו שמופצות באינטרנט. בניגוד לגופי שידור שכפופים למגבלות הרייטינג ומתקשים בעיסוק בתכנים שמעניינים קהלי נישה, הפודקאסטים לא כפופים למגבלות כאלו.

לצד פודקאסטים בכל מיני נושאים איזוטרים, אפשר למצוא גם פודקאסטים של ערוצי טלויזיה ורדיו, פודקאסטים שניתן לתרגל בעזרתם שפות שונות, פודקאסטים של קומיקאים, פודקאסטים מקצועיים, פודקאסטים בנושאי לייף סטייל ועוד.

אני אוהבת את האופן בו הפודקאסטים פותחים בפניי עולמות חדשים, נקודות מבט חדשות ואנשים מעניינים שלא הייתי מכירה בדרך אחרת.

 

פודקאסטים שאני אוהבת במיוחד:

  • חושבים טוב – הפודקאסט על פסיכולוגיה חיובית של יהודית כץ
  • המנגל – פודקאסט בנושא יזמות, מיתוג, שיווק ודיגיטל
  • ביסמוט ויפרח – על האומץ לעשות דברים אחרת
  • פופקורן – הפודקאסט של ליאור פרנקל שמראיין אנשים מעניינים עם קריירה אלטרנטיבית
  • אמא אמא – של עינת נתן והילה קורח
  • חיות כיס – סיפורים על כלכלה, של כאן11, בהגשת שאול אמסטרדמסקי, צליל אברהם ודנה פרנק
  • להנות מהדרך – פודקאסט על פסיכולוגיה חיובית עם שירלי יובל
  • באנגלית אני ממליצה על הפודקאסטים של GIMLET. האהוב עלי ביותר (במיוחד לגיקים) הוא Reply-All.

המלצות מעולות אפשר למצוא ברשימת הפודקאסטים הנבחרים של גיקטיים לשנת 2019:  https://www.geektime.co.il/top-israeli-podcasts-of-2019-results/

 

מה היתרונות של פודקאסטים לעסקים?

  • הפודקאסט הוא ערוץ שיווק מקביל לבלוגים המספקים תוכן. כאן צריכת התוכן היא בשמיעה ולא בקריאה.
  • בדומה לפוסטים שעסקים מפרסמים, גם הפודקאסט משרת את הקידום האורגני של העסק.
  • הפודקאסט מאפשר לכם להגיע לקהלים רחבים יותר, הממוקדים בתחום העיסוק שלכם.
  • מכיוון שהמאזינים נוטים להירשם לקבלת עדכונים על פודקאסטים שהם אוהבים, זו דרך נוספת ומעולה ליצור רשימת תפוצה המותאמת אליכם בצורה מושלמת.

 

מה צריך כדי להקליט פודקאסט?

  • עליכם להחליט מה יהיה נושא הפודקאסט שלכם
  • לבחור את סגנון הפודקאסט – ראיונות, פאנל, שאלות ותשובות, סיפור וכו'
  • מבחינה טכנית יש לדאוג לציוד הקלטה ועריכה.
  • לצורך האיחסון ושמיעת הפודקאסט ניתן להיעזר בשירותים ייעודיים או לבנות אתר משלכם שישמש אחסניה לפודקאסט.

 

אינני נכנסת כאן לפרטים הטכניים, אבל קל מאוד למצוא הדרכה והנחיות ברחבי האינטרנט – חפשו "איך עושים פודקאסט" או היכנסו ישירות למדריך המפורט של רן לוי – https://www.ranlevi.com/guide_to_podcasters/