20
- נובמבר
2019
נכתב ע"י: admin
נטישת עגלה באיקומרס

בעלי חנויות באינטרנט (איקומרס) מודעים בכאב רב לתופעה של נטישת עגלה לפני התשלום.

הטיפול בבעיה הזו כולל שני שלבים:

  1. הקטנת אחוז הנטישה.
  2. שליחת מייל ללקוחות שנטשו, אם יש לנו כתובת אימייל שלהם.

 

הקטנת אחוז הנטישה

לפי הסטטיסטיקות למעלה מ- 70% מהלקוחות שמוסיפים מוצרים לעגלה נוטשים לפני השלמת הרכישה. במקרים רבים הסיבה לנטישה היא עלויות שמתווספות לסכום הרכישה בקופה, כמו עלויות שילוח, דמי טיפול ומיסים. ניתן לטפל בבעיה זו ע"י יצירת שקיפות מלאה ומתן כל המידע ללקוח לפני ההגעה לקופה. משלוח חינם אהוב על הלקוחות וחשוב להם. ספקו משלוח חינם או לפחות כמה אפשרויות משלוח. אם יש עלויות נוספות שיתווספו לתשלום, ספרו עליהן עוד לפני ההגעה לקופה, כדי שהלקוח לא יופתע.

סיבה נוספת לנטישה היא תהליך צ'קאאוט ארוך ומייגע, שמצריך הזנת מידע לא חיוני. תהליך הצ'קאאוט צריך להיות קל, פשוט וקצר ככל האפשר. חשוב מאוד שהלקוח ירגיש ביטחון במסירת פרטי האשראי שלו, מכיוון שחוסר בטחון של הלקוח בבטיחות התהליך היא גורם נוסף לנטישה.

אם הלקוח לא ממשיך בתהליך התשלום ואתם מזהים שהוא עומד לצאת מהאתר, אפשר להקפיץ פופאפ שיציע לו הטבה כלשהי, הנחה על המוצרים, קופון ועוד שיעודד אותו להשלים את הרכישה. אלו כלים רבי ערך שעומדים לרשותכם כבעלי אתר איקומרס.

מייל לאחר נטישת עגלה באיקומרס

גם אם לא הצלחתם למנוע את הנטישה, לא הכל אבוד. אם מדובר בלקוח שרשום לאתר, או לקוח שהספיק להזין את האימייל שלו לפני הנטישה, אפשר לפנות אליו במייל יום לאחר הנטישה. ניסוח המייל צריך להיות עדין ורגיש ולא "דוחף" מדי. אם הלקוח ירגיש מוטרד, לא רק שלא ישלים את הרכישה, גם לא יחזור לאתר. במקום ניסוח שיווקי, הציעו עזרה ונסו לברר מדוע הלקוח נטש. הזכירו ללקוח שהעגלה עדיין מחכה לו. אפשר להציע לו הנחה על המוצרים שבעגלה או מוצר נוסף במתנה. העובדה שיש מוצרים בעגלה מספקת לכם מידע חשוב על מה שמעניין אותו. השתמשו במידע הזה בתבונה.

אם הלקוח לא חוזר לעגלה, ניתן לשלוח אליו מייל נוסף כשבוע מאוחר יותר ולהציע מוצרים דומים, מבצעים בחנות ועוד.

 

עוד טיפים לבעלי חנויות באינטרנט בפוסט שבקישור