נטישת עגלה באונליין
09
- דצמבר
2020
Posted By : ihelp
נטישת עגלה באונליין

כל מי שיש לו חנות אונליין מודע לבעיה של נטישת עגלה לפני השלמת הרכישה. מחקרים מראים ש- 3 מתוך 4 אנשים שהוסיפו מוצרים לסל הקניות יצאו מהאתר בלי לסיים את ההזמנה ולשלם.

יש מקרים שלא נוכל למנוע, מכיוון שהרבה פעמים אנשים נכנסים לאתרים ובוחרים מוצרים בלי כוונה לרכוש, אלא רק כדי לבדוק מחירים, לבצע סקר שוק, לרגל אחר מתחרים, לעשות window shopping ועוד.

 

אבל יש פעולות שכן נוכל לעשות כדי להקטין את כמות הנטישות. הנה דוגמאות לכמה מהן:

  1. לוודא שתהליך הקניה מאוד קל, קצר, ידידותי וברור – אל תחייבו אנשים להירשם לאתר אם אין צורך בכך ואל תבקשו מידע שאינו נחוץ. ככל שצריך לתת יותר מידע כך אנו מרחיקים אנשים ומעוררים בהם חוסר אמון.
  2. נסחו את כותרות השדות, ההסברים וההוראות בשפה אחידה, ברורה ומתאימה למיתוג של האתר ולאופי הלקוחות (למשל, הקופי באתר ממשלתי לא יהיה דומה לקופי של מכון כושר)
  3. דאגו שהלקוח לא יופתע ע"י תשלומים נוספים בשלב מתקדם של הרכישה, כמו: דמי משלוח, מיסים, דמי טיפול וכו'.
  4. ספקו את כל המידע על אופן ואפשרויות המשלוח בשלב מוקדם ככל שניתן. נושאים שקשורים במשלוח הם בין המכשולים העיקריים להשלמת הרכישה.

 

פופאפ לפני יציאה מהאתר

אחת השיטות להחזיר את הלקוח לעגלה לפני הנטישה היא שימוש בפופאפ: אם המערכת מזהה שמישהו הכניס מוצרים לעגלת הקניות והוא עומד לצאת מהאתר, מופיעה הודעה שמזמינה אותו להמשיך ברכישה. לעיתים קרובות גם תוצע לו הטבה כלשהי, שתפתה אותו לחזור לתהליך התשלום.

 

מייל לאחר נטישת עגלה

מהלך נוסף שאתם יכולים לעשות הוא שליחת אימייל ללקוח 24 שעות אחרי הנטישה. המייל יציג את המוצרים שנותרו בעגלה וגם הוא יציע הטבה כלשהי. כמובן שאת האימייל ניתן לשלוח רק אם מדובר בלקוח חוזר או לקוח שהספיק להירשם לאתר או להזין את האימייל שלו לפני הנטישה.

כמה טיפים לתוכן המייל שישלח אחרי נטישת עגלה:

  • ניסוח מזמין, קליל וממוקד עם כותרת מושכת ותמונות איכותיות.
  • המייל צריך לכלול קישור ישירות לעגלה, כדי שאפשר יהיה להשלים את תהליך הרכישה מהמקום בו הלקוח נטש.
  • הצעת הטבה, קופון הנחה או מתנה נוספת שתגרום לקונה להרגיש שהוא עושה עסקה טובה.
  • לא ללחוץ ולשכנע אלא לחזק את הבטחון של הקונה בחנות ובמוצר.

 

הסטטיסטיקות מראות שכ- 10% מהמיילים האלו מסתיימים בהשלמת תהליך הרכישה וזה מספר משמעותי מאוד.

עוד טיפים לבעלי חנויות אונליין בקישור הזה.