מיתוג עצמי – מה הסיפור שלכם?
02
- דצמבר
2020
Posted By : ihelp
מיתוג עצמי – מה הסיפור שלכם?

כשאנשים מעלים פוסטים וסטוריס, מפרסמים תמונות ומשתפים איפה ומה אכלו, הם לא תמיד מודעים לכך שמה שהם עושים הוא בניית תעודת הזהות הדיגיטלית שלהם – מיתוג עצמי. הם לא חושבים על זה שכל מה שמועלה לאינטרנט יישאר שם לנצח. לעובדה הזו יש חסרונות אבל גם הרבה יתרונות – היא מאפשרת לכם למתג את עצמכם כרצונכם באופן שיהיה זמין לכולם.

בעולם החדש, מיתוג עצמי הוא לא משהו ששמור לידוענים ופוליטיקאים. כל אחד מאיתנו צריך להבין שמי שלא ימתג עצמו בצורה נכונה יישאר מאחור. זה לא משנה אם אנחנו שכירים או עצמאים ובמה אנחנו עוסקים.

מיתוג עצמי הוא לא רק הפרופיל שלנו ברשתות חברתיות. מיתוג עצמי הוא לדעת מה הופך אותכם למיוחדים ובעלי ערך ולשקף את זה בכל מה שאתם עושים ומציגים לעולם. בדיוק כמו שהמותגים הגדולים בעולם עושים. אם פעם ייחסנו חשיבות לתואר או תפקיד, היום הדברים האלו עובדים אחרת. תפקיד ייעלם כשנעזוב את העבודה, אבל המיתוג יילך איתנו לכל מקום וייצור רושם מתמשך.

 

מה צריך לעשות כדי ליצור לעצמנו מיתוג עצמי?

  1. הדבר הראשון הוא להגדיר עבור עצמנו – מי אנחנו? מה התכונות, הערכים, החוזקות והכישורים שמייחדים אותנו וגורמים לנו להיות מי שאנחנו. לאן אנחנו רוצים להגיע, לא מחר אלא בעוד 5, 10 ו- 20 שנה. מה ההבטחה שלנו לעולם ומה מעורר בנו תשוקה וסיפוק. ההגדרה הזו צריכה להיות מאוד ממוקדת ואותנטית. גם אם אנחנו חושבים שאנחנו טובים בהרבה דברים, אסור שהמיתוג האישי שלנו יהיה מפוזר וכללי מדי.
  2. היו מוכנים לספר על עצמכם בכמה משפטים, באופן שיציג את המותג שלכם בצורה ברורה ומרשימה. ממש כמו פיץ' ("נאום מעלית") שיזמי הייטק מתכוננים אליו. הניסוח הזה לעצמכם יעזור לכם "לחיות" את המותג שאתם בונים.
  3. טפחו את המותג שלכם ע"י כתיבה – בבלוג, ברשתות החברתיות ובמאמרים שתפרסמו בתקשורת ובמגזינים אינטרנטיים בתחום שלכם. זהו תהליך ארוך ולא קל ודורש הרבה השקעה, אבל הוא יאפשר לכם להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם.

לא חסרות דוגמאות של אנשים שהתחילו בכתיבת בלוג נישתי, שבסופו של דבר פתח לפניהם דלתות והגדיר את המותג שלהם:

  • רן בר זיק שהתחיל לכתוב את "אינטרנט ישראל" בשנת 2008.
  • יונית צוק "הבלוגריסטית" שפתחה בלוג אישי בשנת 2009, כשהיתה בחופשת לידה, והבלוג פתח בפניה דלתות בעולם של בלוגים, שיווק דיגיטלי וקהילות אונליין.
  • יגאל פינס שפתח בשנת 2009 את הבלוג "המיליונר בפיג'מה" והפך להיות מומחה לשיווק דיגיטלי.

כל אחד מהאנשים האלו הפך להיות אוטוריטה בתחומו, במידה רבה בזכות הבלוג שכתבו.

4. היו פעילים ברשתות החברתיות ובקהילות רלוונטיות – לא מספיק לפרסם תוכן בנכסים הדיגיטלים שלכם, אלא חשוב להיו מעורבים, לענות על שאלות של אנשים, לשתף פוסטים שלכם בקבוצות פייסבוק ובלינקדאין ורשתות אחרות שרלוונטיות לכם.

5. הרצו בכנסים – כנסים מקצועיים הם דרך מעולה למתג את עצמכם, הן בגלל העובדה שכמרצים אתם כבר מוצגים כברי סמכא בתחום שלכם והן בגלל האפשרות להכיר וליצור קשר עם מספר גדול של אנשים שמתעניינים באותם נושאים.

  1. היו פתוחים להזדמנויות – אל תסרבו להצעות לשוחח עם אנשים ולהיפגש איתכם, גם אם ברגע הראשון נראה לכם שהפגישה לא תועיל לכם. כאשר אתם זמינים לאנשים, אתם נחשפים להזדמנויות חדשות שבאופן אחר לא הייתם נחשפים אליהן.

 

ולסיום, זיכרו: אם אתם עסק קטן, המיתוג שלכם משפיע על המיתוג של העסק, אבל אינו זהה בהכרח, במיוחד אם יש לכם מספר עסקים בתחומים שונים.