18
- יוני
2020
נכתב ע"י: admin
מחקר מילות מפתח

השבוע ייעצתי לעדי, צלמת אוכל שהכרתי בקבוצת "עצמאיות בעיר הגדולה", בשירשור "עם מי תרצי ללהיפגש לקפה". עדי ביקשה לשוחח עם מישהי שהיא "אלופת seo, וורדפרס, שיווק דיגיטלי אורגני או יועצת עסקית" וקבענו פגישת זום.

 

בין השאר עלה בשיחה הנושא של מחקר מילות מפתח. מכיוון שעדי היא לא היחידה ששואלת על זה, רציתי להמליץ כאן על שני כלים שעוזרים לי.

 

כלים למחקר מילות מפתח

הראשון הוא תוסף לכרום שנקרא related keywords. לאחר התקנת התוסף, בכל חיפוש בגוגל מוצגות בצד הרבה אפשרויות דומות של ביטויים שאנשים חיפשו. זה עוזר למצוא מיגוון מילות מפתח איתן תוכלו לעבוד.

אם ניקח את הדוגמה של עדי, חיפשנו את הביטוי "צילום אוכל" (ראו תמונה) ואז קיבלנו רשימה שלמה של ביטויים בתחום, כמו:

"קורס צילום אוכל", "אפליקציה לצילום אוכל", "איך לצלם סרטוני אוכל", "צילום מזון וסטיילינג", "צילומי מנות", "אוכל באינסטגרם" ועוד. כל אלו יכולים לתת רעיונות לפוסטים שיעניינו אנשים.

related keywords

 

לאחר שתהיה לכם רשימה של מילות מפתח, תוכלו להשתמש בכלי נוסף שנקרא Google Trends. בכלי זה תוכלו להשוות בין ביטויים שונים שאתם מתלבטים לגביהם ולבדוק אילו ביטויים אנשים מחפשים יותר.

לדוגמה, בהשוואה בין הביטוי "עיצוב תכשיטים" לביטוי "תכשיטים מעוצבים" (ראו תמונה) גילינו שאת הביטוי הראשון חיפשו בממוצע פי שניים יותר אנשים מהביטוי השני ולכן עדיף להשתמש בו.

Google Trends

השילוב של שני הכלים האלו מאפשר בזמן קצר ומאמץ לא גדול למצוא ביטויים שישמשו ככותרות של פוסטים ושכדאי לקדם איתם את התכנים שלכם. הם לא מחליפים מחקר מעמיק יותר של מילות מפתח, אך יכולים לעזור למי שצריך לעשות זאת לבדו ומתקשה במציאת כותרות ונושאים לכתוב עליהם.

 

מוזמנים לקרוא כאן על עוד טיפים לקידום אורגני