לצאת ממשבר
14
- אוקטובר
2020
Posted By : admin
לצאת ממשבר

עם תחילת הסגר השני ובמקביל לחגים קיבלתי הודעות ממספר לקוחות שביקשו לעשות הפסקה בפגישות. אצל חלק העסק נסגר, אצל אחרים נוכחות הילדים בבית מנעה המשך עבודה רגיל. וכך מצאתי עצמי במצב בו היו לי מעט מאוד פגישות במשך שבועיים-שלושה. חוסר הוודאות מתי הסגר יסתיים בצירוף התחושה ששוב הכל עוצר ויקח זמן להתניע את העסק, איימו להכניס רבים מאיתנו למצב של קיפאון וקושי. מצאתי עצמי מתמקדת בדרכים לצאת ממשבר ולהחזיר את הסומק ללחיים של לקוחותי.

יש מצבים בחיים בהם אנו במשבר ומרגישים שאנחנו תקועים. למשבר כזה יכולים להיות גורמים חיצוניים וגורמים פנימיים. מגיפת הקורונה גורמת לכך שרבים חשים היום שהם נמצאים במצב של תקיעות. המשבר העולמי מחריף מצבים שבאופן רגיל היינו מתגברים עליהם בצורה קלה יותר.

 

במה הסגר השני שונה מהסגר הראשון?

רבים מאיתנו ניצלו את הסגר הראשון למחשבות על החיים שלהם ועל שינויים שהם רוצים לעשות. הם נהנו מהורדת ההילוך ומהעצירה הכפויה של מרוץ החיים. בסגר השני התחושות שונות. מיצינו את השאנטי והמחשבות על החיים. ההרגשה היא שעד שהתחלנו לחזור לסוג של שיגרה (לא השיגרה הישנה, אבל בכל זאת סוג של שיגרה) נכפית עלינו עצירה שאנחנו לא רוצים. העצירה הזו גרמה במהירות למצבים של דיכדוך, ירידה באנרגיות וקושי לתפקד.

 

הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לצאת ממשבר:

  1. אל תתעקשו לחזור לשיגרה ולדפוסים הישנים שלכם. ההיאחזות במה שהיה ואיננו עוד היא הגורם מספר אחת שמעכב אתכם. הניחו לעבר והביטו קדימה, בהבנה ואמונה שיש אינסוף אפשרויות.
  2. שאלו את עצמכם: למה בחרתי לעשות מה שאני עושה ומה משמח אותי בעיסוק הזה. השלב הזה ממש חשוב, כי הוא מעלה את המוטיבציה ומזכיר לכם שאתם עושים משהו שגורם לכם לשמחה.
  3. אל תתבוססו בהאשמות עצמיות או בשאלות בסגנון: למה זה קורה לי. אתם צריכים להתרכז במחשבות חיוביות שיקדמו אתכם.
  4. אל תביטו במתחרים שלכם שנראה שהם מצליחים יותר. זיכרו שתמיד הדשא נראה ירוק יותר אצל השכן וכולם מתמודדים עם קשיים. גם הגדולים והמצליחים ביותר (לכאורה).
  5. עשו סשן של סיעור מוחות – עם חברים, קולגות, אנשים שאתם סומכים עליהם, מאמן או יועץ – כל מי שמכיר את העסק ויכול לעזור להעלות רעיונות חדשים ויצירתיים לפריצה קדימה. לדוגמה, אם כל השיווק שלכם התבסס רק על פייסבוק, הכינו רשימה של אופציות נוספות שעומדות לרשותכם: דרך חברים, דרך שירותים שונים שעוזרים ומעודדים עסקים קטנים ועוד.
  6. הגדירו לעצמכם מטרות גדולות ופרקו אותן ליעדים ומשימות קטנות יותר. אי אפשר להשיג בזמן קצר מטרות גדולות והציפיה לעשות זאת יכולה לייאש אתכם יותר ולגרום לכם להתחפר תחת השמיכות (או מול נטפליקס). קיבעו יעדים קרובים וברי ביצוע. דוקא משימות לא גדולות שיקרבו אתכם למטרה מאפשרות לכם לצאת מהקיפאון.
  7. קיבעו לכם יעדים כמותיים שיהיה לכם קל לוודא שהם מושגים. לדוגמה: מספר לידים חדשים, נרשמים לשירות, מספר פוסטים שיווקיים שתעלו וכו'.
  8. תכננו כל יום מה תרצו לעשות, הגדירו עדיפויות ובידקו בסוף היום מה בוצע. אם לא עמדתם ביעדים שלכם, אל תייסרו את עצמכם. לימדו מזה להמשך.
  9. תחגגו הצלחות – גם ההצלחות וההישגים הקטנים ביותר הם סיבה למסיבה. כל צעד קדימה הוא שלב בדרך להשגות המטרות שלכם. לא חייבים לרוץ מרתון כל יום. הפנימו שלכולם יש ימים יותר פרודוקטיביים וימים בהם מספיקים פחות. העיקר העשייה.
  10. עיקבו אחרי הביצועים שלכם. בחנו מה עובד יותר ומה פחות. זיכרו את כלל ה- 80/20, שאומר ש- 20% מהמאמץ שלכם ישיג 80% מהתוצאות. השקיעו אנרגיה באותם צעדים שמביאים את התוצאות המשמעותיות יותר.

 

צריכים עזרה? בפגישת זום אחת תקבלו שפע רעיונות ומשימות שיוציאו אתכם מהמשבר.