23
- מרץ
2020
נכתב ע"י: admin
להתקדם בצעדים קטנים

בתקופות של קושי גדול, כמו משבר הקורונה, יש הרבה יותר הסחות דעת ודאגות שמקשים עלינו לעבוד בריכוז ולהיות פרודוקטיביים. מצד שני, אנחנו רואים עצמאים שמנצלים הזדמנויות, מוכרים קורסים דיגיטלים כאילו היו לחמניות טריות, ובאופן כללי גורמים לנו להרגיש שאנחנו הרחק מאחור.

רציתי להזכיר לכם, שבפייסבוק החיים של אחרים תמיד נראים יותר זוהרים. אל תתנו לזה להשפיע עליכם. לכולם זו תקופה מאתגרת.

אז מה אפשר לעשות בכל זאת?

להתקדם בצעדים קטנים

בשיחות עם לקוחותי, אני תמיד מזכירה להם שהעיקר הוא להתקדם ולא להישאר במקום. גם אם אלו רק צעדים קטנים, אפילו קטנטנים. תמיד יש מה לעשות. אם לא תייצרו הכנסה להיום, הזרעים שתשתלו היום ינבטו וייצרו עבורכם הכנסה בעתיד.

 

פירמידת הצרכים של מאסלו

פירמידת הצרכים של מאסלו מחלקת את הצרכים של בני האדם לחמש רמות. למי שלא מכיר, הנה הסבר קצר ותיכף תבינו למה אני מדברת על זה:

  • ברמה הראשונה נמצאים הצרכים הפיזיולוגים הבסיסיים – אוויר, מים, אוכל וכו'.
  • ברמה השניה נמצא הביטחון בקיום הפיזי – ביטחון לגוף, למשפחה, לתעסוקה, למשאבים, לבריאות וכו'.
  • ברמה השלישית נמצאים צרכים של שייכות זהות ואהבה – חברות, משפחה, קרבה מינית.
  • ברמה הרביעית צרכים של כבוד והערכה – הערכה עצמית, ביטחון עצמי, הצלחה, כבוד לאחרים, כבוד על ידי אחרים.
  • ברמה החמישית נמצא הצורך במימוש עצמי – מוסריות, יצירתיות, ספונטניות, פתרון בעיות, חוסר דעות קדומות וקבלת עובדות.

 

מה הקשר למצבנו היום?

מטבע הדברים, מצבי משבר גורמים לאנשים לרדת בפירמידה לצרכים בסיסיים יותר. מי שביום-יום נמצא ברמה הרביעית או החמישית, עלול למצוא עצמו בימים אלו מוטרד מצרכים שנמצאים ברמה השניה ואפילו הראשונה. ועדיין הנקודה החשובה היא שגם היום יש לאנשים צרכים.

 

איך מתקדמים בצעדים קטנים?

שלב ראשון – בחנו את המוצרים והשירותים שלכם. האם תוכלו להוסיף משהו לרשימה? גם אם אלו מוצרים שביום-יום פחות רווחיים, יתכן שכעת יש להם ביקוש וכדאי לכם להציע אותם.

שלב שני – בחנו את קהלי היעד שלכם. האם בעקבות המצב יש שינויים שתרצו לערוך? האם נוספו קהלים שלא התייחסתם אליהם קודם? האם הישיבה בבית משפיעה על סוגי הקהלים אליהם אתם יכולים לפנות?

שלב שלישי – בידקו את המוצרים מהשלב הראשון אל מול הקהלים מהשלב השני. על איזה צורך של הלקוחות המוצר שלכם עונה? מה הערך שאתם נותנים?

שלב רביעי – התאימו את המסר למצב. עכשיו יותר מתמיד חשוב לפנות אל הרגש, להביע אמפתיה ולהבהיר איך המותר שלכם יענה על הצורך של הלקוחות, יתן להם ערך ויעזור להם בימים לא קלים אלו.

דוגמאות:

  • יועץ פיננסי שבדרך כלל עוסק בייעוץ בענייני הלוואות והשקעות, יתרכז עכשיו בלהעניק ללקוחות שלו בטחון בקיום הפיזי, שנמצא ברמה השניה – הוא יכול להציע שירות של ייעוץ פיננסי המותאם למצב, וכאשר ישווק את השירות הזה יפנה אל הצורך של אנשים בביטחון ויציבות פיננסית וידגיש שהוא יעזור להם להחזיר שליטה, לפחות חלקית, על מצבם הפיננסי וייחד יוכלו לתכנן את ההתמודדות שלהם בתקופה הקרובה.
  • צלמת שלא יכולה להיפגש עם לקוחות ולצלם אותם, יכולה לפנות אל הרגש של אנשים, אל הגעגוע שלהם לזמנים אחרים ושמחים ולהציע עריכת אלבומים. במסרים שלה יהיה דגש על העובדה שאמנם עכשיו אי אפשר להתכנס כולם יחד, אבל עוד מעט המצב ישוב לקדמותו ובינתיים אפשר להתנחם בזכרונות המרגשים.
  • מארגנת ימי הולדת ואירועים, שמוצאת עצמה עם ערימת הזמנות שבוטלו בגלל המצב, יכולה לחשוב על הצורך של אנשים בתחושת שייכות ואהבה ולהציע שירות של ארגון יומולדת אונליין, עם ברכות מכל המשפחה, מצגות, שירים וכו'. המסר שלה יהיה שגם בזמנים כאלו הם יכולים לשמח את יקיריהם ולחגוג באירוע מיוחד ובלתי נשכח.

 

אלו הן רק מספר דוגמאות על קצה המזלג. כל מה שצריך הוא לא להיבהל, לזכור שתמיד תמיד יש עוד אפשרויות שלא חשבנו עליהן, להיות אמיצים ולנסות, גם אם לא בטוח שנצליח. ואם ניסיתם ונכשלתם, תפיקו לקחים ותנסו משהו אחר על בסיס הניסיון שצברתם.

קשה לכם לחשוב לבד איך להתקדם בצעדים קטנים? שתפו בני זוג, חברים, כל מי שאתם חושבים שיוכל לעזור. למי שרוצה, אשמח לעשות איתכם סיעור מוחות ולחשוב יחד על פתרונות יצירתיים.

והעיקר – לא לקפוא במקום. לאט ובצעדים קטנים, אבל להיות כל הזמן בתנועה. זה בריא גם לגוף וגם לנפש.