כיבוי שריפות בעסק
05
- אוגוסט
2020
Posted By : admin
כיבוי שריפות בעסק

מוצאים את עצמכם עסוקים חלק גדול מהיום בכיבוי שריפות בעסק ולא מגיעים למה שתכננתם לעשות?

יש לכם בעיה שהרבה בעלי עסקים סובלים ממנה. משברים כאלו מאפיינים לעיתים קרובות עסקים שנמצאים בתהליך גידול מהיר, אבל לא רק. הבשורה הטובה היא שאפשר למנוע כמעט לגמרי את המצב הזה. אבל, כמו שאני נוהגת לומר, אין פתרונות קסם. יש צורך בעבודה, השקעה בתכנון, התמדה ומשמעת.

 

יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית בהרבה את המצבים הדורשים כיבוי שריפות בעסק:

  1. תכנון שמבוסס על הניסיון שלכם, שמתחשב בגורמי אי ודאות ובמה שניתן באמת לבצע ולא במה שהייתם רוצים שיקרה. היו ריאליים, הסתמכו על ניסיון העבר, השאירו בתכנון הזמן וכוח האדם מספיק מקום לבעיות ותקלות לא צפויות.
  2. עיבדו עם נהלים ברורים ומסודרים. גם אם אתם עסק של איש אחד, חשוב שיהיה ברור מה הגבולות, איך אתם מתנהגים בכל מצב, מה לוחות הזמנים שלכם, מה מדיניות המשלוחים, הביטולים וכו'.
  3. לימדו מטעויות – בכל פעם שיש תקלה המחייבת התערבות שלכם, שאלו את עצמכם מה למדתם ואיך תמנעו מזה לחזור שוב. אולי תגלו שניתן בקלות למנוע חלק גדול מהבעיות במהלך פשוט, כמו הצגת מידע מאוד ברור על מדיניות המשלוחים שלכם, תמונות נוספות של מוצרים שימנעו אי הבנות וכו'.
  4. ניהול סיכונים – הכינו תרחישים למקרים שונים שיכולים לקרות. כשאתם מוכנים למשבר, הוא כבר לא כיבוי שריפה, אלא ניהול משבר שאתם ערוכים לקראתו.
  5. הכינו גיבוי למשאבים והספקים איתם אתם עובדים. לדוגמה, חברת השליחויות איתה אתם עובדים לא עומדת בעומס או שאתם מקבלים עליה הרבה תלונות? דאגו מראש שתהיה לכם עוד אופציה חלופית לחברת שליחויות איתה תוכלו לעבוד.

 

עשיתם הכל נכון ובכל זאת אתם במצב של כיבוי שריפות בעסק?

הנה כמה כללים נכונים להתנהלות במצב כזה:

  1. בידקו והעריכו מה הנזק שעלול להיגרם לעסק והאם זה באמת מצב שמחייב טיפול דחוף – יש מקרים בהם תגלו שלא מדובר באמת במצב של כיבוי שריפות והטיפול בבעיה יכול להמתים כמה שעות, או אפילו ימים.
  2. שאלו את עצמכם אם יש מישהו שיכול לעזור לכם בפתרון הבעיה. לא כל דבר מחייב התערבות אישית שלכם, למרות שאתם אוהבים להיות בשליטה ולעשות הכל לבד.
  3. העריכו איפה ייגרם יותר נזק – בכיבוי השריפה או בעיכוב בביצוע המשימה בה הייתם עסוקים. לעיתים תצטרכו לקבל החלטות קשות, אבל תמיד צריך לשקול את האפשרויות העומדות בפניכם.
  4. קחו נשימה עמוקה ואל תפעלו אף פעם בלחץ ובלי לשקול היטב את הצעד הבא שלכם.

 

 

לסיכום, אימוץ הרגלי עבודה טובים והשקעה בתכנון יאפשרו לכם לנהל את האירועים במקום שהם ינהלו אתכם. התוצאה תהיה עסק מצליח ומשגשג שתיהנו מהניהול שלו.