06
- ספטמבר
2020
נכתב ע"י: admin
יום המלחמה בדחיינות

ה- 6 בספטמבר הוא יום המלחמה בדחיינות וזו הזדמנות מעולה לאסוף את שבעת הטיפים הטובים ביותר מכל הפוסטים שלי בנושא:

✅ תכנון ופירוק למשימות – אחת הסיבות העיקריות לכך שאנחנו דוחים משימות, היא שהן נראות לנו גדולות ומורכבות ואנחנו לא יודעים איך להתחיל. הפתרון לבעיה הזו הוא תכנון נכון:

✅ הקדישו זמן כדי להגדיר מה המטרות שלכם. לאחר מכן פרטו מה צריך לעשות כדי להשיג אותן – פרקו כל מטרה למשימות ולתתי משימות. ככל שתפרטו יותר יהיה לכם קל יותר. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא לבנות אתר בו תוכלו למכור את המוצרים שלכם, רישמו את כל השלבים, החל מלעשות מחקר בו תמצאו אתרים שאתם אוהבים ותוכלו לקבל מהם רעיונות, המשך במציאת גרפיקאית לעיצוב, בחירת בונה אתרים וכך הלאה. כאשר אתם ניגשים בבוקר לרשימה, הרבה יותר קל להתמודד עם תת משימה, מאשר עם פרויקט גדול ומורכב.

✅ חפשו בכל מטלה לפחות דבר אחד קטן שתאהבו כשתעבדו עליה. זה יעלה את המוטיבציה שלכם.

✅ טיפחו לעצמכם על השכם כשאתם מבצעים מטלה בזמן ומוחקים אותה מהרשימה. הצלחה גוררת הצלחה!

✅ חלקו את היום ליחידות זמן. בשיטת פומודורו מדברים על יחידות זמן בהן עובדים במשך 25 דקות וביניהן עושים הפסקות של 5 דקות, אבל זה מאוד אינדיבידואלי. אם אתם יכולים להישאר מרוכזים שעה או שעה וחצי, אין צורך לאלץ את עצמכם לעשות הפסקה אחרי 25 דקות.

✅ היעזרו בטכנולוגיה – יש אינסוף כלים ואפליקציות של תזכורות וטיימרים, שיעזרו לכם לוודא שלא שכחתם כלום ויאפשרו לכם לעבוד בראש שקט. לא חייבים להתקין אפליקציות מסובכות. גם שימוש בתזכורות בטלפון שיזכירו לכם דברים שצריך לעשות הוא פתרון טוב. זה ישחרר אתכם מהצורך להזכיר לעצמכם מה אתם צריכים לעשות ומהחשש שפיספסתם משהו.

✅ טפלו בדבר אחד בלבד בכל זמן נתון, גם אם מדובר במשבצת זמן של 10 דקות. חלוקת הקשב פוגעת בריכוז ובפרודוקטיביות שלכם.

✅ הקדישו זמן קבוע בסדר היום שלכם למטלות בירוקרטיות, מענה למיילים ושיחות חוזרות. במקום להפסיק מה שאתם עושים בכל פעם שיש שיחה נכנסת או שמגיע אימייל, רכזו את הפעולות האלה לזמן קבוע במהלך היום.