18
- אוקטובר
2020
נכתב ע"י: admin
חגי הקניות של נובמבר 2020

בכל שנה מתקיימים בעולם מספר חגי קניות שמתרכזים בחודש נובמבר. את החגיגות מתחיל שופינג איי אל, חג הקניות הישראלי שמתקיים ביוזמת ובחסות גוגל. לגוגל מצטרפים אתרים גדולים בארץ וגם משרד הכלכלה והתעשיה. השנה הוא מתקיים ב- 10-11 בנובמבר.

 

שופינג איי אל מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להציג את העסק והמבצעים שלהם. השנה, בגלל משבר הקורונה, יש לו משמעות חשובה במיוחד. כולנו קונים יותר ברשת וכולנו מודעים לחשיבות הקנייה מיצרנים מקומיים. יום זה הוא הזדמנות מצוינת להגדיל את החשיפה ואת מחזור המכירות.

 

שאר ימי חגי הקניות של נובמבר הם ימים בינלאומיים:

יום הרווקים הסיני מצוין מדי שנה ב- 11 בנובמבר ומתאחד השנה עם שופינג איי אל. בתחילתו היה יום זה חגיגה של האתרים הסיניים בעיקר, אבל כיום גם שאר אתרי המכירות בעולם מצטרפים אליו וזה היום בו באופן מסורתי נשברים כל שיאי המכירות.

בלאק פריידי ב- 27 בנובמבר – זהו יום שישי שפותח את המכירות לקראת חג המולד.

סייבר מאנדיי ב- 30 בנובמבר – יום שני הראשון שאחרי הבלאק פריידי.

 

 

מה אתם צריכים לעשות לקראת חגי הקניות של נובמבר 2020, כבעלי חנויות אונליין מבחינה לוגיסטית ומבחינה שיווקית?

  • דאגו למלאי מספיק, כדי שתוכלו לעמוד בביקוש המוגבר.
  • וודאו שיש לכם שירות משלוחים אמין שיאפשר לכם לספק את המוצרים במועד בו אתם עושים זאת בדרך כלל. השנה זה קריטי במיוחד, כיוון שיש עומס על שירותי המשלוחים ובחודשים האחרונים אני שומעת מבעלי עסקים רבים שהם מתקשים למצוא חברה אמינה.
  • אם אתם אתר גדול המצפה לגידול משמעותי של עשרות ומאות אחוזים בהיקף המכירות, היערכו מבחינת התשתית של האתר – תיגבור השרתים עליהם מאוחסן האתר והכנת צוותים טכניים שיוכלו לתת מענה בכל מקרה של בעיה.
  • תגברו את הצוות שנותן שירות לקוחות, אורז ומשלח את המוצרים.
  • הכינו חומרי אריזה בכמות מספקת.
  • בידקו כל שלב בשרשרת האספקה, החל מקבלת ההזמנה ועד הגעת המוצר ללקוח, כדי לוודא שאין צווארי בקבוק.
  • תכננו מראש את המבצעים שלכם והדרכים בהן תודיעו עליהם לקונים.
  • ודאו שיש לכם רשימת דיוור מסודרת, כדי שתוכלו לספר ללקוחות שלכם על המבצעים.
  • חישבו איך תתמודדו עם התחרות הגבוהה בימים אלו וגבשו אסטרטגית שיווק חכמה שתפנה אל קהל היעד המדויק שלכם.
  • החליטו אילו מוצרים אתם רוצים למכור במבצעים ואילו מוצרים (אם יש) תעדיפו להשאיר במחירים הרגילים שלהם.

 

כדי להימנע ככל האפשר מתקלות אני ממליצה לעשות כמה שיותר בדיקות וטסטים, בהם תבחנו את כל שלבי הרכישה עד קבלת המוצר אצל הלקוח.

בנוסף, כדאי להתנסות מראש ולהכריז על מבצע מוגבל בזמן באתר שלכם, לפני המועדים של חגיגות הקניות. זה יאפשר לכם לבחון את המבצעים שאתם רוצים להציע, לבדוק את התגובות אליהם, לתקן מה שעובד פחות ולשפר את המוכנות שלכם למבצעים הגדולים באמת.

לסיכום, חודש נובמבר הוא חודש חשוב ביותר, בעל פוטנציאל גבוה עבור הקונים והמוכרים כאחד. היערכו לחגי הקניות של נובמבר 2020 בהתאם.