11
- מרץ
2020
נכתב ע"י: admin
אפליקציות לבעלי עסקים

ניצן הגיעה אלי כמה חודשים אחרי שפתחה את העסק שלה לסדנאות בבצק סוכר. היא הצליחה למלא כמה סדנאות, ולקוחות מרוצים המליצו עליה לחברים, אבל היא הרגישה שהיא יכולה להצליח הרבה יותר ושחסר סדר בהתנהלות שלה בעסק.

לצד התהליך של בניית תוכנית, שאין כמעט לקוח שלא עובר איתי כבר בשלב הראשון, דיברנו הרבה על אפליקציות שיכולות לעזור לה. היא חזרה ואמרה שהיא וטכנולוגיה לא הולכים ביחד, שהמקסימום שלה זה לתפעל את פייסבוק ווואטסאפ ושבכל פעם שהמליצו לה על אפליקציה, זה הסתיים במפח נפש ותחושת כשלון.

כמי שהטכנולוגיה זורמת לה בדם, אני רגילה לעזור לאנשים כמו ניצן והיא הסכימה לתת לי צ'אנס לעזור לה.

בסופה של הפגישה היו מותקנות בטלפון שלה 4 אפליקציות חדשות ונוצצות. כשבדקתי איתה בפגישה הבאה אם השתמשה בהן, הראתה לי בגאווה כמה הן שימושיות אצלה ואיך הן עוזרות לה בעסק.

בעולם דינמי ותחרותי, מי שלא מנצל את הכלים שהטכנולוגיה מעמידה לרשותו, ישאר מאחור. מבחינתי, כל עצמאי נוסף שעזרתי לו והחל להשתמש באפליקציות השונות בעסק שלו, הוא הישג. אז אילו אפליקציות יש?

10 אפליקציות לבעלי עסקים שיעזרו בניהול העסק

חלק מהאפליקציות שאתאר כאן מאוד פשוטות וקלות להפעלה. מיעוטן מורכבות יותר ואולי תצטרכו עזרה איתן בהתחלה. כולן מיועדות לעצמאים שעובדים לבד ולא זקוקים למערכות מורכבות מדי.

לעיתים אנו דוחים שימוש באפליקציות כאלה וחושבים שאין טעם להשקיע שעה בללמוד משהו שיחסוך רק כמה דקות, אבל הכמה דקות האלה ביום מצטברות להרבה זמן בשבוע, בחודש, בשנה. בנוסף לכך, הזמן שהן יפנו לכם יוכל להיות מנוצל לדברים יותר כייפים, אז ההשקעה בהחלט שווה וכדאית.

אז בואו נתחיל:

  1. אפליקצית סריקה – מי מאיתנו לא צריך לסרוק מסמכים? אני כמעט לא מכירה מישהו שלא משתמש באחת האפליקציות המאפשרות לסרוק מסמך, לשמור אותו ולשלוח אותו במייל, ברשתות חברתיות או להעלות אותו לענן. מאז שהתברר שאפליקציית CamScanner המצוינת לא בטוחה לשימוש, עברתי לאפליקצית Office Lens שממלאת את התפקיד בצורה מעולה. אפליקציות מומלצות נוספות לסריקת מסמכים: Foldi הישראלית, Adobe scan ו- Photoscan של גוגל.
  2. כרטיס ביקור דיגיטלי – הכל סביבנו דיגיטלי ותחום כרטיסי הביקור הצטרף למגמה הזו. יש תחומים בהם כבר כמעט לא תראו כרטיס ביקור מודפס ואילו אצל אחרים הכרטיס הדיגיטלי משמש את בעלי העסקים במקביל לכרטיס הפיזי, כי הם עובדים עם לקוחות שמבקשים כרטיס מודפס. בכל מקרה, כדאי מאוד שיהיה לכם כרטיס ביקור דיגיטלי, במקום או בנוסף לכרטיס הרגיל. הכרטיס הדיגיטלי הולך איתכם לכל מקום, קל לעדכן אותו ואין צורך להדפיס מחדש כרטיסים אם שיניתם כתובת, טלפון או כל פרט אחר. לחיצת כפתור במכשיר הסלולרי וכל הפרטים עברו. יש מיגוון אדיר של אפשרויות בכרטיס ביקור דיגיטלי. אם אתם עובדים עם מעצב.ת עבור מיתוג, אתר אינטרנט ושאר חומרים שיווקיים, כדאי לבקש מהמעצב.ת להכין עבורכם את כרטיס הביקור הדיגיטלי. לעיתים קרובות הוא ניתן בחינם כחלק מהחבילה. יש גם חברות שמאפשרות הכנת כרטיס ביקור דיגיטלי בחינם וההיצע גדול מאוד.
  3. פגישות ואירועים בוידאו – למי שנותן שירות (כמוני) וצריך לשוחח ארוכות עם לקוחות מרוחקים, אפליקציות הוידאו הן כלי מעולה. בזמנים בהם אנשים ממעטים לצאת מהבית וזקוקים לפתרונות אחרים, אפליקציות אלו יכולות לשמש להעברת הרצאות, סדנאות, פגישות מרובות משתתפים או ייעוץ אחד-על-אחד. בין הפונקציות החשובות שלהן נמצא שיתוף מסך, צ'אט לצד הוידאו ועוד. לצד סקייפ הוותיקה, שפחות נוחה מבחינת השימוש יש את zoom המצוינת. שיחה מול לקוח אחד אינה מוגבלת והיא חינמית לשימוש. אם אתם צריכים לשתף בשיחה מספר לקוחות במיקומים שונים, הגירסה החינמית מוגבלת ל- 40 דקות. לגירסה לא מוגבלת תצטרכו לשלם. אפליקציות נוספות הן GoToWebinar, Meet (Google Hangout) שסובלת מנפילות רבות, Webex, Rumbletalk, On24 ועוד. לרוב האפליקציות יש גירסה בסיסית חינמית או תקופת ניסיון ולאחר מכן יש לשלם.
  4. מקליט שיחות – אפליקציה שממילא מותקנת בחלק גדול מהמכשירים. אם אתם מנהלים שיחה ארוכה עם לקוח ורוצים לחזור אח"כ ולבדוק מה נאמר בדיוק או לשמור את השיחה, כדי למנוע אי הבנה בעתיד, האפליקציות האלו שימושיות מאוד. ניתן להחליט כמה שיחות יישמרו, אפשר להוסיף מידע טקסטואלי לשיחה ולהעלות את ההקלטות לענן. אני עובדת באנדרואיד עם Automatic Call Recorder ועבור משתמשי האייפון אני ממליצה על Call Recorder – Intcall.
  5. ניהול הדפים העסקיים בפייסבוק ואינסטגרם – אפליקציית pages (או בשמה המלא Facebook Pages Manager) של פייסבוק, חיונית אם אתם מנהלים יותר מדף עסקי אחד, אבל לדעתי היא טובה לכולם. היא מספקת אפשרות לבצע מהטלפון פעולות שאפליקציית פייסבוק לא מאפשרת וניתן לבצע אותן רק מהמחשב. נוח לקבל בה התראות, לתזמן פוסטים, לענות להודעות, לעבור בין הדפים שאתם מנהלים ועוד.
  6. שליחת מיילים וניהול רשימות תפוצה – במוקדם או במאוחר תבינו שרשימת תפוצה היא נכס שאינכם יכולים לוותר עליו. תרצו לשמור את הרשימה של כל מי שהתעניין במוצר שלכם או נרשם לקבלת עדכונים, תרצו לשלוח מיילים מעוצבים ולהפעיל אוטומציות שונות, במיוחד אם אתם מוכרים מוצרים באינטרנט, אבל לא רק. יש שפע מערכות מצוינות שיספקו לכם את כל הפונקציות שהזכרתי. רובן חינמיות או זולות מאוד כשיש לכם רשימה מצומצמת והמחיר עולה ככל שיש לכם יותר לקוחות ושימושים. בין המערכות המומלצות אפשר למצוא את: MailChimp, Smoove, ורב-מסר.
  7. תוכנה להנהלת חשבונות – בין אם אתם עוסק מורשה או פטור, אתם נדרשים להפיק חשבוניות וקבלות. אני מאוד לא ממליצה להשתמש בפנקס חשבוניות, שנראה מאוד מיושן ולא מתוחכם. יש מיגוון מערכות אונליין המאפשרות להפיק חשבוניות וקבלות, לנהל את רשימות הלקוחות והספקים, להזין הוצאות ולהפיק דוחות. השימוש במערכות אלה קל ולא יקר. אני משתמשת ב"חשבונית ירוקה" וממליצה גם על icount אבל יש עוד הרבה תוכנות מצוינות.
  8. עיצוב תמונות ופליירים – בכל צעד שיווקי שתעשו לעסק שלכם תצטרכו להשתמש בויזואל – תמונות, פליירים, דפים מעוצבים וכו'. האפליקציה המובילה לעיצוב תמונות היא CANVA. הזכרתי אותה בפוסט קודם על אפליקציות מומלצות לעיצוב סטורי. בפוסט הזה מוזכרות אפליקציות נוספות שתוכלו להשתמש בהן.
  9. עריכת וידאו – גם סרטוני הוידאו הם כלי שיווקי חשוב ממעלה ראשונה, בין אם אתם מצלמים סרטון קצר במכשיר הנייד או צריכים לערוך סרטון ארוך יותר במחשב. רוב האפליקציות החינמיות יאפשרו לכם לערוך את הסרטון ויוסיפו את הלוגו שלהן. אם אינכם רוצים שלוגו של חברה אחרת יופיע בוידאו שלכם, תצטרכו לשלם. לא ניסיתי, אבל הבנתי ש- shotcut היא אחת החינמיות היחידות. אחת התוכנות הידידותיות בתשלום היא פילמורה. Movavi גם היא טובה, אף שהיא מעט יקרה יותר. אני משתמשת ב- movie maker הותיקה ומרוצה מאוד. אפליקציה חינמית למכשיר הנייד קל יותר למצוא. לדוגמה פילמורה גו. גם ל- inshot המצויינת יש גירסה חינמית. אם תירצו פונקציונאליות עשירה יותר תצטרכו לשלם. לכל התוכנות והאפליקציות יש שפע מדריכים ביוטיוב ולא תהיה לכם בעיה ללמוד להשתמש בהן.
  10. ניהול לקוחות – שמרתי אותה לסוף, כי זו התוכנה שמניסיוני הכי "מפחידה" עצמאים ולוקח זמן עד שמבינים כמה חשוב להשתמש בכזו מערכת וכמה היא יכולה לתרום לכם בניהול העסק. אפליקציה מאוד קלה לשימוש ובסיסית היא Trello. פחות בסיסיות הן zoho crm בעברית, Monday ו- hubspot באנגלית (אבל בשדות עצמם אפשר לכתוב בעברית). אם אתם זקוקים למערכת פשוטה לניהול הלידים בלבד בעברית, תוכלו להיעזר ב- lead.im.

 

עדיין מתקשים להתחיל ורוצים דחיפה קטנה? דברו איתי ואעזור להם בשימוש באפליקציות השונות.