10
- אוקטובר
2019
נכתב ע"י: admin
איך נתכונן לחגי הקניות של נובמבר 2019

חודש אוקטובר הוא המועד האחרון לבעלי חנויות אינטרנטיות להיערך לקראת חגי הקניות הגדולים של נובמבר. איך מומלץ להתכונן אליהם?

רשימת ימי הקניות של נובמבר 2019

שופינג IL הוא יוזמה של גוגל וישראכרט – יתקיים השנה בימים רביעי וחמישי 6-7 בנובמבר. גם אם אינכם משתתפים באופן רשמי, אווירת הקניות ביום הזה תאפשר לכם להציע מבצעים משלכם ולהגדיל את כמות המכירות.

יום הרווקים הסיני – חג סיני מסורתי של הרווקים שהפך בשנים האחרונות לחגיגת קניות עולמית, שהצליח לעקוף את הבלאק פריידי מבחינת היקף המכירות. היום הזה נחגג תמיד ב- 11.11.

בלאק פריידי (יום שישי השחור) – פותח את עונת השופינג שבין חג ההודיה לחג המולד ומצויין תמיד ביום שישי הרביעי של נובמבר. המועד של הבלאק פריידי השנה הוא 29 בנובמבר. בשנה שעברה נשבר ביום הזה שיא הקניות ברשת בישראל ובשלב מסוים מערכות האשראי אף קרסו בגלל העומס.

סייבר מנדי – מצוין ביום שני שאחרי הבלאק פריידי. המועד שלו השנה הוא 2.12.

 

למה חשוב שתהיו חלק מחגיגת הקניות הזו?

 בתאריכים האלו הגולשים מסתובבים ברשת ומחפשים מבצעים. הקונים נמצאים במצב של מוכנות גבוהה לרכישה, מצב שבשאר ימי השנה צריך לעבוד קשה כדי להביא אותם אליו. לקוחות רבים מכינים מראש רשימות מוצרים בהם הם מעוניינים ומחפשים את המבצעים הטובים, אבל יש בימים אלו גם מספר גדול מאוד של רכישות לא מוכננות בגלל האווירה הכללית של שופינג והתחושה שמאוד משתלם לקנות בימים אלו ולנצל אותם עד תום.

 

איך כדאי להיערך לקראת חגי הקניות ברשת?

ההכנות של בעלי החנויות המקוונות כוללות הן את הצד הלוגיסטי והן את הצד השיווקי.

הכנות שיש לעשות מבחינה לוגיסטית:

  • לדאוג מראש למלאי מספיק.
  • לוודא עם שירות המשלוחים איתו אתם עובדים שאכן תוכלו לספק את המוצרים במועד בו אתם עושים זאת בדרך כלל.
  • אם אתם אתר גדול המצפה לגידול משמעותי של עשרות ומאות אחוזים בהיקף המכירות, יש להיערך מבחינת התשתית של האתר – תיגבור השרתים עליהם מאוחסן האתר, הכנת צוותים טכניים שיוכלו לתת מענה בכל מקרה של בעיה.
  • תיגבור של הצוות שנותן שירות לקוחות, אורז ומשלח את המוצרים.
  • הכנת חומרי אריזה בכמות מספקת.
  • בדיקה של כל שלב בשרשרת האספקה, החל מקבלת ההזמנה ועד הגעת המוצר ללקוח, כדי לוודא שאין צווארי בקבוק.

 

מבחינה שיווקית כדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם, מכיוון שמערכות הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות יהיו עמוסים בקמפיינים מסוף אוקטובר וכפועל יוצא מכך, מחירי הפרסום יהיו גבוהים:

  • תכננו מראש את המבצעים שלכם והדרכים בהן תודיעו עליהם לקונים.
  • איספו מראש מיילים ומספרי טלפון, כדי שתוכלו לספר ללקוחות שלכם על המבצעים.
  • חישבו איך תתמודדו עם התחרות הגבוהה בימים אלו וגבשו אסטרטגית שיווק חכמה שתפנה אל קהל היעד המדויק שלכם.
  • החליטו אילו מוצרים אתם רוצים למכור במבצעים ואילו מוצרים (אם יש) תעדיפו להשאיר במחירים הרגילים שלהם.

 

בנוסף לכל ההמלצות האלו, אני ממליצה בחום על "חזרה גנרלית". הכריזו על מבצע מוגבל בזמן באתר שלכם, לפני המועדים של חגיגות הקניות. זה יאפשר לכם לבחון את המבצעים שאתם רוצים להציע, לבדוק את התגובות אליהם, לתקן מה שעובד פחות ולשפר את המוכנות שלכם למבצעים הגדולים באמת.

 

לסיכום, לימי המבצעים של נובמבר יש פוטנציאל גבוה להיות חגיגה לא רק אצל הקונים, אלא גם אצלכם המוכרים, אבל חובה להיערך בצורה יסודית וחכמה.