08
- ספטמבר
2019
נכתב ע"י: admin
סגור לתגובות על איך מתמקדים בקידום העסק?
איך מתמקדים בקידום העסק?

בעלי עסקים קטנים ובינוניים נתקלים שוב ושוב בבעיית הפוקוס – התמקדות בהשגת היעדים ועבודה מסודרת לפי תוכנית. אבל כמו שג'ון לנון אמר: "החיים זה מה שקורה בזמן שאתה עסוק בלתכנן תוכניות אחרות". רוב הזמן אנחנו עסוקים בכיבוי שריפות ובתגובה לאירועים לא צפויים, או כאלו שחשבנו שהם לא צפויים.

הבעיה הזו מחריפה במיוחד כשמקימים עסק חדש או כשרוצים להעלות את העסק שלב. יש לנו המון רעיונות, אנחנו שומעים על טכנולוגיות חדשות שכדאי (וחשוב) להכניס לעסק, ונזכרים כל הזמן בדברים שחייבים לעשות. פתאום אנחנו מוצאים עצמנו מוצפים, מיואשים ולא יודעים במה להתחיל.

זה מזכיר לי חברה שעברה לא מזמן דירה ואחרי יומיים בהם היא ובני משפחתה פרקו את הארגזים שנראו להם הכי דחופים, הם גילו שיש עוד 40 ארגזים שמכילים חפצים "שאי אפשר בלעדיהם" ואין להם מושג איפה ישימו הכל. במקרה שלהם, היה צריך מישהו מבחוץ (כן, אני), שיעזור להם לקחת צעד אחורה, לבדוק מה באמת חייב להישאר, להחליט על שיטת האירגון והסידור והכי חשוב – להודות שיש הרבה דברים שהם בכלל לא צריכים. אחרי שלוש שעות הבית היה מסודר!

אז מה עושים עם מבול המשימות הדחופות שלנו?

קודם כל עוצרים ונושמים. 
אחר כך, רושמים. מחזיקים רשימה במערכת CRM, באפליקציה, באקסל, אפילו על דף – רשימה שתכלול את כל הדברים הקטנים והגדולים שצריך לעשות. גם מה שאנחנו יודעים שיכול להתבצע בעוד חודש או אפילו שנה.

עכשיו נסדר את המשימות לפי עדיפויות. נגדיר כמה סיווגים: בראש הרשימה, מה שחייב להתבצע היום. אל תשכחו לשאול את עצמכם בכנות אם אלו באמת דברים דחופים, או משימות שאתם רוצים להיפטר מהן או שאתם חושבים שממילא זה יקח רק כמה דקות ותשמחו למחוק אותם מהרשימה, אף שהם לא דחופים.

אחר כך רשימת המשימות שהיינו רוצים לטפל בהן היום ורק אחריהן שאר המשימות בסדר יורד של הדחיפות/חשיבות.

מהר מאוד יתברר לנו שהשד לא נורא כל כך ושאנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות. צריך משמעת עצמית (או מישהו שילווה אותנו בתהליך ויעזור לנו), כדי לא לזרוק את התכנית שהכנו ברגע שיעלה לנו רעיון חדש או כשניתקל בבעייה שנראה לנו שמחייבת טיפול דחוף. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את הרשימה ולהוסיף את המשימה למקום הנכון.

למתקדמים, השלב הבא הוא להבין מה התלויות שיש בין המשימות השונות וליצור תכנית עבודה מסודרת עם לו"ז שנתחייב אליו לעצמנו. אז נוכל גם לחזות מה הסיכונים בכל שלב, איפה יש סיכוי גבוה יותר לאירועים לא צפויים וכך להיות ערוכים עם תכניות חלופיות.