15
- מרץ
2020
נכתב ע"י: admin
איך להגדיל פרודוקטיביות בימי משבר הקורונה

מתקשים להתרכז בעבודה בימים אלו של משבר הקורונה, ובמיוחד במשימות שדורשות מחשבה ותכנון? יש עכשיו הרבה "הפרעות" שמקשות עלינו כעצמאים לעבוד. ילדים, חדשות, עומס של אינפורמציה ודאגה שמעסיקה אותנו ופוגעת בפרודוקטיביות שלנו.

כמה אנחנו פרודוקטיבים באמת?

לפני שאפרט מה יכול לעזור, אציין שגם בימים כתיקונים, הזמן נטו בו אנחנו פרודוקטיבים הרבה יותר נמוך ממה שנראה לנו. בממוצע אנחנו ממוקדים בעבודה כ- 3 שעות ביום. שאר הזמן מתבזבז על כל "המסביב": טלפונים, מיילים, התעדכנות ברשתות חברתיות, קפה וכו'. אם נצליח בימים אלו להתרכז בעבודה שעתיים רצופות, זה יהיה הישג בכלל לא רע.

 

מה יעזור כדי להיות יותר בפוקוס וללמוד איך להגדיל פרודוקטיביות?

  1. תכננו בבוקר מה היעדים שלכם לכל יום. גם אם אתם לא בטוחים שתצליחו לפנות זמן, גם אם הילדים בבית ואתם עסוקים איתם. ברגע שיש רשימה של יעדים, ואלו יכולות להיות כמה משימות קטנות, אתם מעלים מאוד את הסיכוי שלכם להצליח לעמוד ביעד.
  2. כאשר אתם מתישבים לעבוד השתיקו את כל ההתראות של מיילים, וואטסאפ ורשתות חברתיות. בימים אלו, יותר מתמיד, יש אינסוף התראות. בלתי אפשרי לעבוד אם בודקים את הטלפון כל דקה-שתיים. התחייבו לעצמכם להצליח בעבודה בכך שתיצרו את התנאים הנדרשים לכך. ההתחייבות הזו היא הצעד הראשון להשגת פרודוקטיביות.
  3. תהיו גמישים. אלו ימים בהם אנחנו צריכים להסתגל למצבים לא רגילים. היום לא עבר כפי שציפיתם? לא נורא. מחר תהיה לכם עוד הזדמנות. אל תלקו את עצמכם, גם ככה אילו ימים לא קלים.
  4. מיצאו מה עוזר לכם להירגע ולהיות יותר יצירתיים – ספורט, מדיטציה, האזנה למוסיקה, האזנה לפודקאסט, כל דבר שעוזר לכם להיכנס לאווירה נעימה. דוקא עכשיו, כשאנחנו נדרשים להיות יותר יצירתיים ולמצוא דרכים חדשות ומקוריות להניע את העסק, חשוב במיוחד להפחית את המתח. חרדה ויצירתיות לא הולכים ביחד.
  5. עיבדו על דברים שמלהיבים אתכם. כשאנחנו עושים מה שאנחנו אוהבים, אנחנו נכנסים לריכוז ומפיקים תוצאות טובות.

 

ועוד דבר לסיום – כולם מחפשים רעיונות חדשים למוצרים ושירותים שלא היו בסל המוצרים שלהם לפני משבר הקורונה. מאוד לא פשוט לצאת מהקופסה ולהיות יצירתיים. ההצעה שלי היא לחשוף את עצמכם לתכנים חדשים. מה שעובד עבורי זה לשמוע פודקאסטים בתחומים מגוונים. כמעט בכל פרק שאני שומעת נוסף לי רעיון חדש למשהו שאפשר לעשות בעסק, גם אם הפודקאסט עסק בתחום שרחוק מאוד מהתחום שלי. תעשו דברים שונים, צאו מאזור הנוחות, לימדו דברים חדשים. מי יודע, אולי הרעיון הגדול הבא יעלה בדעתכם דוקא כשתקריאו סיפור לילד לפני השינה.