07
- מרץ
2020
נכתב ע"י: admin
אותנטיות בעסקים

בפורים יש לכולם לגיטימציה להתחפש וללבוש דמות שונה ממה שאנחנו בחיים האמיתיים, אבל מה קורה בשאר השנה? האם אנחנו באמת חפים לגמרי ממסכות בחיי היום-יום שלנו?

כולנו רוצים להצליח, רוצים שיעריכו אותנו ויאהבו אותנו. גם אם אנחנו משתדלים להישאר אותנטיים, לא נדיר שאנחנו מנסים להתאים את עצמנו לציפיות של הסביבה. לפעמים זה בדברים קטנים ושוליים ולפעמים אנחנו ממש יוצאים מגידרנו כדי למצוא חן ולהרשים, עד כדי הצגת דמות שונה לגמרי מדמותנו האמיתית.

 

למה אנחנו מדברים בשבחי האותנטיות אבל לובשים מסכות?

גם בחיים הפרטיים וגם בעסקים הדבר נובע מחוסר בטחון, מחשש להיות פגיעים ומניסיון להרשים.

למסכות האלו יש מחיר. זה מאוד מעייף ללבוש ולפשוט מסכות כל הזמן עד כדי כך שאנחנו כבר לא זוכרים מי אנחנו באמת. אנחנו מתרחקים מהערכים והאמת שלנו וחיים חיים לא מספקים ולא מהנים. יש סיכוי טוב שנעבוד עם לקוחות שלא שותפים לערכים שלנו, וכתוצאה מכך לא נהנה מהעבודה איתם.

אותנטיות בעסקים

בעל עסק שנאמן לעצמו ומציג את עצמו בצורה אמיתית ומלאה, זוכה בהערכה רבה יותר והלקוחות מרגישים איתו יותר בנוח. הוא ממצא את מלוא הפוטנציאל שלו, נותן ערך ללקוחות ולא מתאמץ להיות מישהו אחר. כאשר הוא מצליח הוא יודע שזה באמת בזכות הכשרון הייחודי שלו ולא בגלל דמות פיקטיבית שהוא משחק.

כאשר אנחנו פועלים בהתאם לאמת ולאמונות שלנו, יגיעו אלינו הלקוחות שהכי מתאימים לנו ושני הצדדים ירוויחו. היחסים ביניכם יהיו משמעותיים ועמוקים יותר והם ישמחו להמליץ עליכם. אם תפגינו פגיעות, הם לא ינצלו אותה לרעה, אלא ירגישו בנוח להיות כנים איתכם ולשתף בעצמם. בצורה כזו כל ההתנהלות שלכם תהיה טבעית, מספקת ונטולת מאמץ.

 

כאשר אני יושבת עם לקוחות על הכנת תכנית עסקית, הנושא של אותנטיות בעסק עולה תמיד והשלב הראשון הוא להבין מה החלום של הלקוחות, מה באמת משמח אותם ואיך אנחנו יכולים לשקף את הערכים האלו בעסק.

 

אם תרצו ללמוד עוד על הנושא של אותנטיות בעסקים, אני ממליצה מאוד על הרצאת ה- TED המעולה של ברנה בראון: על העוצמה שבפגיעות

http://bit.ly/2SUNyDo

 

מאחלת לכם פורים שמח

ואחרי החג מוזמנים להסיר את המסכות 😊